Στο XinHua, το επίσημο κρατικό Πρακτορείο Ειδήσεων της Κίνας και στην ανταποκρίτρια του στην Ελλάδα κ. Μαρία Σπηλιοπούλου παραχώρησε συνέντευξη η Πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Μαρμάρου Μακεδονίας-Θράκης (ΣΕΜΜΘ) και Αντιπρόεδρος της Ικτίνος Ελλάς Α.Ε κ. Ιουλία Χαϊδά, παρουσιάζοντας στοιχεία για τις εξαγωγές του ελληνικού μαρμάρου και αναδεικνύοντας τις προοπτικές της ελληνοκινεζικής συνεργασίας.
Ανέφερε ότι η συνεργασία της ελληνικής βιομηχανίας μαρμάρου με την Κίνα έχει ανθίσει τα τελευταία χρόνια και οι προοπτικές για το μέλλον είναι λαμπρές. «Θα μπορούσα να πω ότι η Ελλάδα και η Κίνα συνδέονται με μια μαρμάρινη γέφυρα» υπογράμμισε η Πρόεδρος του ΣΕΜΜΘ.
Η κ. Χαϊδά σημείωσε πως περίπου το 50% του εξαγώγιμου μαρμάρου της Ελλάδας πωλείται στην Κίνα. Το ποσοστό φτάνει το 80% όταν πρόκειται για ακατέργαστο και μη επεξεργασμένο μάρμαρο. Οι δύο χώρες έχουν ιστορικά άριστες σχέσεις και τα τελευταία χρόνια η διμερής συνεργασία έχει ισχυρή δυναμική περαιτέρω ανάπτυξης. Ο κλάδος του μαρμάρου αντανακλά αυτή την τάση. Τους πρώτους έντεκα μήνες του 2021, οι εξαγωγές στην Κίνα αυξήθηκαν κατά 35% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2020, πρόσθεσε.
Παραθέτοντας στοιχεία για τις εξαγωγές της χώρας μας, η Πρόεδρος του ΣΕΜΜΘ δήλωσε πως η Ελλάδα κατατάσσεται τέταρτη στον κόσμο στις εξαγωγές μαρμάρου. «Εξάγουμε το 76% της παραγωγής μας σε περισσότερες από 120 χώρες παγκοσμίως. Τους πρώτους έντεκα μήνες του 2021, η ελληνική βιομηχανία μαρμάρου κατέγραψε αύξηση 25% στις εξαγωγές σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020, φτάνοντας τα 332 εκατ. ευρώ (373 εκατ. δολάρια ΗΠΑ)», τόνισε.
Σε άλλο σημείο της συνέντευξης, αναφερόμενη στα τελευταία δέκα χρόνια της οικονομικής κρίσης, η κ. Χαϊδά υπογράμμισε πως η ελληνική βιομηχανία μαρμάρου έχει επιδείξει αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα, ξεπερνώντας πολλές κρίσεις την τελευταία δεκαετία εφαρμόζοντας μια στρατηγική που βοήθησε στον πολλαπλασιασμό των εξαγωγών και του τζίρου.
Σχετικά με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Μαρμάρου Μακεδονίας-Θράκης (ΣΕΜΜΘ), που εκπροσωπεί εταιρείες οι οποίες πραγματοποιούν το 80-90% της πρωτογενούς παραγωγής της χώρας και εξαγωγών μαρμάρου, η κ. Χαϊδά υπογράμμισε πως προχωρά σε ένα στρατηγικό σχέδιο που υποστηρίζεται από το ελληνικό κράτος, με στόχο την ενίσχυση του ελληνικού brand name.
«Το ελληνικό μάρμαρο ήταν γνωστό διαχρονικά για τα πολύ καλά ποιοτικά του χαρακτηριστικά και για τη μεγάλη ποικιλία χρωμάτων. Ο Παρθενώνας είναι ο πρεσβευτής του ελληνικού μαρμάρου, το οποίο έχει ταυτιστεί με τα αριστουργήματα της αρχαίας ελληνικής αρχιτεκτονικής και γλυπτικής, όπως οι ναοί 2.500 ετών στον λόφο της Ακρόπολης, η Αφροδίτη της Μήλου ή ο Ερμής του Πραξιτέλη» , δήλωσε χαρακτηριστικά η κ. Χαϊδά.
Στη συνέχεια της συνέντευξης στο XinHua, η Πρόεδρος του ΣΕΜΜΘ επεσήμανε πως οι ελληνικές εταιρείες χτίζουν πάνω σε αυτή την κληρονομιά. Σύμφωνα με το Enterprise Greece, τον επίσημο οργανισμό προώθησης του εμπορίου και των επενδύσεων της χώρας το ελληνικό μάρμαρο έχει χρησιμοποιηθεί επίσης στην Όπερα της Σαγκάης στην Κίνα.
Απαντώντας δε σε ερώτηση που αφορούσε την περίοδο της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα, η κ. Χαϊδά σημείωσε πως κατά τη διάρκεια της οξείας ελληνικής κρίσης, που έφερε τη χώρα στα πρόθυρα της χρεοκοπίας, η βιομηχανία μαρμάρου στηριζόταν στις ξένες αγορές και άνθισε. «Για τις ελληνικές εταιρείες μαρμάρου, η εξωστρέφεια είναι ο μόνος τρόπος για τη βιώσιμη ανάπτυξή τους. Τη δεκαετία 2008-2018 καταφέραμε ως κλάδος όχι μόνο να μην έχουμε ζημιές, αλλά να αυξήσουμε τις εξαγωγές μας. Το 2008 η συνολική αξία των εξαγωγών ήταν 130 εκατ. ευρώ και το 2018 είχε φτάσει τα 437 εκατ. Ευρώ» συμπλήρωσε.
Τέλος, αναφερόμενη στη σημερινή εικόνα της αγοράς μαρμάρου, η κ. Χαϊδά επισήμανε πως αυτή την περίοδο, υπάρχουν στη χώρα μας 670 εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο συγκεκριμένο κλάδο, ο οποίος απασχολεί άμεσα 6.500 εργαζόμενους και έμμεσα 18.000 εργαζόμενους.