Δημήτρης Μαλλάς
Από τα στοιχεία ενός μόνο τηλεπικοινωνιακού παρόχου δεν μπορείς να έχεις πλήρη εικόνα για το σύνολο της αγοράς, αλλά στην περίπτωση του ομίλου ΟΤΕ είναι μάλλον προφανές ότι μπορείς να δεις ορισμένες τάσεις.
Η πιο ενδιαφέρουσα τάση, όπως φάνηκε από τα αποτελέσματα του ομίλου ΟΤΕ, δείχνει να είναι ότι οι Έλληνες καταναλωτές θέλουν και είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν κιόλας προκειμένου να αποκτήσουν πιο γρήγορες συνδέσεις στο Διαδίκτυο. Και ταυτόχρονα, δεν δείχνουν να «καίγονται» πλέον τόσο για τη συνδρομητική τηλεόραση. Ίσως και επειδή μπορούν να βρουν περιεχόμενο -τουλάχιστον όσον αφορά ταινίες και ντοκιμαντέρ- και σε άλλες πλατφόρμες, κυρίως διαδικτυακές.
Είναι αξιοσημείωτο ότι στο β’ τρίμηνο του 2018, η Cosmote πρόσθεσε 30.198 ευρυζωνικές συνδέσεις, νούμερο που χαρακτηρίζεται ως αρκετά καλό. Αλλά το πιο ενδιαφέρον είναι πως πρόσθεσε μέσα στο συγκεκριμένο τρίμηνο 43.478 συνδέσεις VDSL και vectoring που προσφέρουν ταχύτητες λήψης της τάξεως των 50, 100 ή ακόμη και 200 Mbps. Στα αποτελέσματα δεν διευκρινίζεται πως γίνεται η κατανομή, αλλά η εκτίμηση είναι πως οι περισσότερες αφορούν τα 50 Mbps, λιγότερες τα 100 Mbps και ελάχιστες τα 200 Mbps. Επιπλέον, σε σχέση με το β’ τρίμηνο του 2017 υπάρχει μία αύξηση της τάξεως του 60,5% στις υπερυψηλές ταχύτητες, καθώς οι συγκεκριμένες συνδέσεις άγγιξαν τις 450 χιλιάδες (από 280 χιλιάδες πριν από ένα χρόνο). Με δεδομένο ότι οι συνολικές ευρυζωνικές συνδέσεις της Cosmote είναι στα 1,832 εκατ., το μερίδιο του VDSL-vectoring είναι πλέον σε αρκετά καλά επίπεδα και είναι σίγουρο ότι θα αυξηθεί περαιτέρω. Σύμφωνα με τον όμιλο ΟΤΕ, το 40% των πελατών που έχει πρόσβαση σε τέτοιες ταχύτητες σπεύδει να τις εκμεταλλευτεί.
Από την άλλη πλευρά, το ενδιαφέρον για τη συνδρομητική τηλεόραση δείχνει να μειώνεται. Μπορεί σε σχέση με το β’ τρίμηνο του 2017, να υπάρχει μία αύξηση 4,3% από τις 503.800 στις 525.689 συνδέσεις, όμως, στο τρίμηνο Απριλίου – Ιουνίου 2018 υπήρξαν απώλειες 2.027 συνδρομητών της Cosmote TV. Μπορεί να είναι εποχιακό φαινόμενο, όμως, η αίσθηση είναι πως η αγορά της συνδρομητικής τηλεόρασης έχει ωριμάσει, τη στιγμή που ο ανταγωνισμός αυξάνεται με τις Vodafone – Wind να θέλουν να παίξουν «μπάλα» και στον συγκεκριμένο τομέα, ενώ και το Netflix δείχνει να γίνεται όλο και πιο δημοφιλές και στην Ελλάδα.
Ένα άλλο ενδιαφέρον στοιχείο είναι η αύξηση κατά 107.890 γραμμών των συνδέσεων κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα. Συνολικά, οι συνδρομητές κινητής της Cosmote έφθασαν στο τέλος Ιουνίου στα 8,161 εκατ., αριθμός αυξημένος κατά 5,5% σε σχέση με πριν από ένα χρόνο.