Οι ελληνικές εφοπλιστικές εταιρείες παραγγέλνουν μαζικά νέα πλοία χύδην ξηρού φορτίου. Μόνο την περασμένη εβδομάδα καταγράφηκαν παραγγελίες άνω των 418 εκατ. δολαρίων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Vesells Value, το 2018 οι Έλληνες εφοπλιστές αναμένεται να παραλάβουν 150 πλοία εκ των οποίων τα 20 είναι bulkers και τα 70 δεξαμενόπλοια.
Το 2019 αναμένεται να παραλάβουν 104 πλοία, εκ των οποίων τα 50 bulkers και τα 39 δεξαμενόπλοια ενώ το βιβλίο παραγγελιών στο σύνολό του φτάνει μέχρι το 2022 τα 234 πλοία, εκ των οποίων τα 115 είναι δεξαμενόπλοια, τα 79 πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, τα 24 πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου και 8 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων
Ο ναυλομεσιτικός οίκο Allied Shipbroking κατέγραψε την Chartworld που παρήγγειλε δύο bulker (με option άλλα 4) των 63.000 dtw έναντι 24 εκατ. δολαρίων το ένα (συνολικής αξίας 144 εκατ. δολαρίων) στα ναυπηγεία Xiangyu της Κίνας.
Άλλη μία ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακή εταιρεία τοποθέτησε παραγγελία για 4+4 bulkers των 81.000 dwt αντί 28 εκατ. δολαρίων το ένα (σύνολο αξίας 244 εκατ. δολαρίων) σε ναυπηγεία της COSCO και μία ακόμη ελληνική ναυτιλιακή ελληνικών συμφερόντων τοποθέτησε παραγγελία για δυο bulker 64.000 dwt αντί 25 εκατ. δολαρίων το ένα στα ίδια ναυπηγεία.