Mε μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 21 Απριλίου το CGS Educational Conference 2018, που διοργάνωσε το CGS, ένα σχολείο με περισσότερα από 40 χρόνια παρουσίας στον χώρο της εκπαίδευσης και πάνω από 20 χρόνια στην παγκόσμια οικογένεια του International Baccalaureate (IB).

Στην κατάμεστη αίθουσα «Δ. Μητρόπουλος» του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, οι συμμετέχοντες είχαν την μοναδική ευκαιρία να παρακολουθήσουν τις τοποθετήσεις κορυφαίων καθηγητών του Harvard University και του Université de Montréal Saint-Sauveur, Quebec, σχετικά με τον επαναπροσδιορισμό της διαδικασίας μάθησης και τον κομβικό ρόλο του εκπαιδευτικού.

Κατά τον εναρκτήριο χαιρετισμό τους οι «οικοδεσπότες» κ.κ. Χρήστος και Ζωή Γείτονα, επεσήμαναν ότι «αυτό το συνέδριο αφορά τον τρόπο με τον οποίο εμείς μαθαίνουμε και κατ’ επέκταση τον τρόπο που διδάσκουμε. Αφορά το πώς μπορούμε να γίνουμε πιο επιτυχημένοι, πιο ευτυχισμένοι, πώς ν’ αλλάξουμε και πώς να βελτιώσουμε τις ζωές μας» και κατέληξαν ότι «είναι πιο εύκολο να μάθεις κάτι αν καταφέρεις να ξεχάσεις ό,τι ήξερες μέχρι σήμερα γι’ αυτό».

Χαιρετισμό στο συνέδριο απηύθυνε η κυρία Νίκη Κεραμέως, Βουλευτής Επικρατείας και Υπεύθυνη Τομέα Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της Ν. Δημοκρατίας. Αναφερόμενη στην σπουδαιότητα του συνεδρίου, η κυρία Κεραμέως σημείωσε «έχουμε καθήκον να προσφέρουμε στα παιδιά μας δεξιότητες για να μπορούν να προσαρμόζονται σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον».

Στην ομιλία της με τίτλο “Importance of Teachers in 21st Century”, η Katherine K. Merseth, Senior Lecturer on Education, Harvard Graduate School of Education, αναφέρθηκε στον ρόλο των εκπαιδευτικών και τον τρόπο με τον οποίο αυτός πρέπει να εξελιχθεί για να αντιμετωπίσει τις αυξανόμενες απαιτήσεις της κοινωνίας του 21ου αιώνα. Αναφέροντας παραδείγματα για τον τρόπο που λειτουργούν οι εκπαιδευτικοί σε διάφορες χώρες του κόσμου, τόνισε πως «οι εκαιδευτικοί χρειάζονται μέντορες για να τους καθοδηγήσουν».

Πολλά παιδιά θα εργάζονται σε θέσεις εργασίας που δεν υπάρχουν ακόμη, με τεχνολογίες που δεν έχουν εφευρεθεί ακόμα, ενώ πολλοί επιστήμονες πιστεύουν ότι στο εγγύς μέλλον, τα παιδιά θα μπορούν να συνδέουν τον εγκέφαλό τους απευθείας στο διαδίκτυο. Πώς μπορεί το σχολείο να προετοιμάσει τα παιδιά για να γίνουν μαθητές δια βίου; Στο ερώτημα αυτό απάντησε ο Eric Lauzon, καθηγητής στο Université de Montréal Saint-Sauveur, Quebec, The Art of Learning International, αναφέροντας ότι «οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να αφιερώνουν περισσότερο χρόνο για να διδάξουν στα παιδιά δεξιότητες.

«Στις περισσότερες οργανώσεις, σχεδόν όλοι κάνουν μια δεύτερη δουλειά -για την οποία κανείς δεν τους πληρώνει. Συγκεκριμένα, κοπιάζουν για να καλύψουν τις αδυναμίες τους, προσπαθώντας να δημιουργήσουν θετικές εντυπώσεις στο περιβάλλον τους. Δεν μπορεί να υπάρξει μεγαλύτερη συνεχής σπατάλη από τον πιο πολύτιμο πόρο μιας επιχείρησης – τον χρόνο και την προσοχή των ανθρώπων της», ανέφερε, μεταξύ άλλων στην ομιλία του ο Pr. Robert G. Kegan, The William and Miriam Meehan Research Professor in Adult Learning and Professional Development, Harvard Graduate School of Education.

«Τι κάνει τους ανθρώπους επιτυχείς; Η κοινή λογική απάντηση είναι “wit” (πόσο έξυπνοι είστε) και “grit” (πόσο σκληρά δουλεύετε). Αλλά η ιστορία δεν είναι τόσο απλή», ανέφερε ο τελευταίος ομιλητής του Συνεδρίου, Dr. Howard Gardner, Harvard Graduate School of Education, Adjunct Professor of Psychology, Faculty of Arts and Sciences, Harvard University.

Σύμφωνα με τον Dr. Gardner, πρέπει να διαχωρίσουμε την προσπάθεια που είναι στραμμένη προς θετικούς σκοπούς για τους άλλους και για την κοινωνία. Σε αυτή την παρουσίαση, ο Dr. Gardner περιέγραψε ένα πλαίσιο εκπαίδευσης που κάνει θετική χρήση της ευφυΐας  μας και της «καλής μας» επιμονής, παρέχοντας συγκεκριμένες προτάσεις για το πώς να προχωρήσουμε προς μια κοινωνία που να είναι «σοφή», αλλά ταυτόχρονα να φροντίζει και να ενδιαφέρεται για τα μέλη της.

Το μέρος των ομιλιών του συνεδρίου έκλεισε η κυρία Ελένη Βασιλείου, Διευθύντρια του CGS, η οποία εξέφρασε τις ευχαριστίες της στους ομιλητές, επισημαίνοντας ότι ο καθένας τους «μας ενθάρρυνε να επανεξετάσει το “Γιατί” πίσω από την εκπαίδευση, να ενισχύσουμε τις σκέψεις μας και να τις μετατρέψουμε σε πεποιθήσεις, να επανεξετάσουμε τις δυνατότητες, τη μάθηση και την ανάπτυξη που βρίσκονται μπροστά μας στο μέλλον. Ας πάρουμε περαιτέρω έμπνευση για το πώς να προωθήσουμε την αλλαγή».

Κλείνοντας η κυρία Βασιλείου, ανανέωσε το ραντεβού με το κοινό για το CGS Educational Conference 2020.

Στο δεύτερο μέρος του Συνεδρίου πραγματοποιήθηκαν τρία workshops.

Συγκεκριμένα, τα workshops:

“Overcoming the Immunity to Change”  με τον Pr.Robert G. Kegan

“Developing Rigor through a Focus on the Instructional Core” με την Pr. Katherine K. Merseth

και

“How ATL skills can be practically implemented in the classroom” με τον Pr. Eric Lauzon.