Οι οίκοι μόδας και οι μπουτίκ σε όλη τη Γερμανία πλήττονται από τις ανταγωνιστικές τιμές που προσφέρει το διαδίκτυο. Ενώ οι πελάτες στις αγορές των πόλεων μειώνονται, ένα είδος καταστημάτων αντιστέκεται με επιτυχία στο θρίαμβο του ηλεκτρονικού εμπορίου: τα καταστήματα outlet.
Αυτά μπορούν να ανταγωνιστούν με επιτυχία τις τιμές της Amazon ή του Assos, γιατί ακολουθούν μάλλον ένα εξελιγμένο επιχειρηματικό μοντέλο.
Όχι τόσο διαδεδομένα στη Γερμανία
Στη Γερμανία υπάρχουν συνολικά 15 κέντρα outlet με συνολικό χώρο πωλήσεων περίπου 235.000 τμ. Σε σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες τα εκπτωτικά κέντρα στη Γερμανία είναι μάλλον πιο αραιά. Μόνο στη Μεγάλη Βρετανία υπάρχουν 37 outlet, στην Ιταλία 25 και στη Γαλλία 23. Και οι τρεις χώρες έχουν σημαντικά λιγότερους κατοίκους από τη Γερμανία.
Εδώ οι περιοριστικοί οικοδομικοί κανονισμοί και η αντίσταση που προβάλλουν οι κάτοικοι, οι οποίοι ανησυχούν για το κέντρο των πόλεών τους, επιβραδύνουν την κατασκευή νέων ή την επέκταση υφιστάμενων κέντρων.
Ωστόσο, ο ειδικός του κλάδου Βιλ δεν έχει καμία αμφιβολία ότι τα εκπτωτικά καταστήματα θα ακμάσουν. Μεσοπρόθεσμα το μερίδιο της αγοράς των outlet σε ολόκληρη την αγορά μόδας της Γερμανίας μπορεί να διπλασιαστεί με την κατασκευή νέων εγκαταστάσεων και την επέκταση παλιών – από περίπου 2,3% σε 5%, σύμφωνα με προβλέψεις του ίδιου.
Οφέλη για καταναλωτές και κατασκευαστές
Τα καταστήματα outlet δεν είναι ελκυστικά μόνο για τους καταναλωτές αλλά και για τους κατασκευαστές. «Ιδιαίτερα για τις ακριβές μάρκες, τα φτηνά καταστήματα έχουν μια σημαντική λειτουργία» λέει ο Τόμας Χαρμς, συνεργάτης της εταιρείας EY που παρέχει συμβουλές σε θέματα διοίκησης επιχειρήσεων.
«Στο κανονικό λιανικό εμπόριο τα μεγάλα ονόματα δεν μπορούν ποτέ να μειωθούν τόσο πολύ χωρίς να βλάψουν το εμπορικό σήμα τους». Ταυτόχρονα είναι μια ευκαιρία μέσω των προσφορών τους να κερδίσουν νέους πελάτες, οι οποίοι μπορούν να αντέξουν οικονομικά τα ακριβά προϊόντα της εταιρείας.
Αλλά τα καταστήματα outlet έχουν όλο και μεγαλύτερο ενδιαφέρον και για τους κατασκευαστές εμπορικών σημάτων ως ανεξάρτητο κερδοφόρο δίκτυο πωλήσεων, όπως τονίζει ο διεθυντής της Ecostra.
Για τους κατασκευαστές θα μπορούσαν να υπολογισθούν ακόμα και εκπτώσεις της τάξης του 25%. Τέλος, οι κατασκευαστές μπορούν να εξοικονομούν το περιθώριο κέρδους του πωλητή – μεσολαβητή μέσω των απευθείας πωλήσεων στα outlet.
Πηγή: Deutsche Welle