Ενώ η υποχρεωτικότητα στην ηλεκτρονική τιμολόγηση προς το Δημόσιο – B2G έχει αρχίσει να εφαρμόζεται σταδιακά από τις 12 Σεπεμβρίου 2023, γεγονός που προμηνύει την επέκταση της υποχρεωτικότητας και στις B2B και B2C συναλλαγές, θα έλεγε κανείς ότι η πλήρης ψηφιοποίηση της διαδικασίας θα έκανε την πληρωμή ενός τιμολογίου ταχύτατη. Αυτό όμως δεν ισχύει απαραίτητα, διότι σε τελική ανάλυση, όλα καταλήγουν στην ίδια την πληρωμή, η οποία αν και χωρίς μετρητά, δεν παύει να γίνεται “χειροκίνητα”.
Τι μπορεί επομένως να κάνει μια επιχείρηση; Δύο πράγματα, τα οποία προς το παρόν είναι ξεχωριστά, αλλά σύντομα θα ενοποιηθούν:
- Να υιοθετήσει την Ηλεκτρονική Τιμολόγηση από έναν πιστοποιημένο πάροχο. Έτσι κι αλλιώς θα γίνει υποχρεωτική, ενώ αποτελεί και τον μοναδικό τρόπο συναλλαγών με το Δημόσιο.
- Να ενσωματώσει στο σύστημα πληρωμών της μια υπηρεσία SRTP (SEPA Request-to-Pay).
Ηλεκτρονική Τιμολόγηση
Με την καθιέρωση της υποχρεωτικής διαβίβασης ηλεκτρονικών τιμολογίων, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να απευθυνθούν σε κάποιον πιστοποιημένο πάροχο ηλεκτρονικής τιμολόγησης.
Η IMPACT, μια εταιρεία του ομίλου SOFTONE είναι μία από τις πρώτες που πιστοποιήθηκαν από την ΑΑΔΕ, λαμβάνοντας άδεια καταλληλότητας για την ηλεκτρονική διαβίβαση κάθε είδους παραστατικού πώλησης: Β2Β, Β2C και Β2G.
Η υπηρεσία ηλεκτρονικής τιμολόγησης EINVOICING της IMPACT είναι μία ασφαλής, πιστοποιημένη και προηγμένη πλατφόρμα cloud η οποία απαλλάσσει κάθε επιχείρηση από οποιαδήποτε εργασία εκτύπωσης, αρχειοθέτησης, εμφακέλωσης και αποστολής έντυπων παραστατικών.
Επιπλέον επικοινωνεί online με το υφιστάμενο εμπορικό λογισμικό της επιχείρησης και την πλατφόρμα myDATA, ελέγχοντας και αυθεντικοποιώντας κάθε συναλλαγή σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις του νόμου, ακολουθώντας το ευρωπαϊκό πρότυπο ηλεκτρονικής τιμολόγησης.
Μοναδικά οφέλη για την επιχείρηση
- Μείωση κόστους έως 80%
- Μηδενική αρχική επένδυση
- Επενδυτικές φοροαπαλλαγές
- Φορολογικές διευκολύνσεις
- Ταχύτερη είσπραξη τιμολογίων
- Συμμόρφωση με τη νομοθεσία
- Μέγιστη ασφάλεια καθώς πρόκειται για μια cloud υπηρεσία
- Επικοινωνία με οποιοδήποτε ERP
SEPA Request-to-Pay
Η ηλεκτρονική τιμολόγηση λοιπόν θεωρητικά εξασφαλίζει, εκτός των άλλων, ταχύτητα στην είσπραξη των τιμολογίων, η οποία ωστόσο εξαρτάται από τον χρόνο στον οποίο ο πληρωτής θα προχωρήσει στην πληρωμή. Δεν θα ήταν όμως ιδιαίτερα χρήσιμο αν η ίδια η επιχείρηση που εξέδωσε το τιμολόγιο, δεν περίμενε τον πελάτη αλλά εκκινούσε η ίδια τη διαδικασία πληρωμής;
Αυτή η δυνατότητα υπάρχει και λέγεται SEPA Request-to-Pay (SRTP). Πρόκειται για έναν μηχανισμό που λειτουργεί στο πλαίσιο του ενιαίου χώρου πληρωμών σε Ευρώ (Single Euro Payments Area – SEPA) και έχει υλοποιηθεί από το European Payments Council (EPC) με στόχο να προωθήσει ένα ενιαίο πρότυπο στον χώρο του Electronic Ιnvoice Presentment and Payment (EIPP).
Από τεχνική άποψη, το SRTP δεν είναι τρόπος πληρωμής, αλλά ένα πρωτόκολλο διεκπεραίωσης πληρωμής τιμολογίων ή αποδείξεων, που επιτρέπει σε έναν δικαιούχο να ζητήσει την έναρξη μιας πληρωμής από έναν πληρωτή μέσω διαφόρων καναλιών, όπως SMS, email, mobile/web banking, ή κάποια τρίτη εφαρμογή (Viber, WatsApp).
Το όφελος, ειδικά όταν συνδυάζεται με EINVOICING όπως είδαμε παραπάνω, είναι πολλαπλό, καθώς η διαδικασία αλλά και ο χρόνος πληρωμής απλοποιείται, καθιστώντας την γρήγορη και εξολοκλήρου ψηφιακή.
Το SRTP καλύπτει σε όλες τις περιπτώσεις χρήσης πληρωμών και τιμολόγησης, μεταξύ επιχειρήσεων, μεταξύ καταναλωτών και όλους τους ενδιάμεσους συνδυασμούς, αλλά και φορείς του δημοσίου. Το αίτημα πληρωμής μεταδίδεται σε πραγματικό χρόνο από την υπηρεσία του δικαιούχου πληρωμής στην τράπεζα πληρωμής και η τράπεζα με τη σειρά της εμφανίζει το αίτημα πληρωμής στον πελάτη σε οποιοδήποτε κανάλι έχει προεπιλεγεί.
Η λειτουργική αποτελεσματικότητα είναι κορυφαία και η περίπτωση απάτης σχεδόν μηδενική.
Το SRTP είναι ένα ευρωπαϊκό πρότυπο πληρωμών σε εξέλιξη. Η προσθήκη του στο πολυκαναλικό σύστημα πληρωμών των επιχειρήσεων, τούς δίνει το πλεονέκτημα των άμεσων πληρωμών, ειδικά αν επιθυμούν να αναπτύξουν μια διασυνοριακή επιχείρηση ηλεκτρονικού εμπορίου.
Αξίζει τέλος, να αναφέρουμε ότι η IMPACT σε συνεργασία με τη Eurobank έχουν δημιουργήσει την υπηρεσία Paygate, που αποτελεί μια μορφή υλοποίησης SRTP για την Ελλάδα.
H IMPACT χορηγεί τα Greek Accounting & Finance Awards powered by PROSVASIS & IMPACT #graf23, που διοργανώνονται από την ethosEVENTS με στόχο την ανάδειξη και βράβευση των άριστων εταιρειών και στελεχών του κλάδου της λογιστικής και της οικονομικής διοίκησης.