Δημήτρης Μαλλάς
Στις αρχές της εβδομάδας έβλεπα μία σειρά από δημοσιεύματα σχετικά με τις επαφές που είχε το Facebook με αμερικανικές τράπεζες προκειμένου να συνεργαστούν. Και μου έκανε εντύπωση ότι από τους τίτλους και τα κείμενα έμοιαζε στους αρθρογράφους περίεργο που το Facebook ενδιαφέρεται για συνεργασία με τις τράπεζες. (Τουλάχιστον αυτή ήταν η εντύπωση που μου δόθηκε χωρίς να σημαίνει ότι δεν είναι πιθανό να κάνω λάθος).
Όμως, στην πραγματικότητα η είδηση ότι το Facebook θέλει να εμπλακεί με τον χρηματοπιστωτικό τομέα δεν είναι …είδηση. Πολύ απλά γιατί το Facebook, όπως και η Google αλλά και η Apple και το Amazon και η Microsoft, όπως όλα δείχνουν δεν πρόκειται να αφήσουν παρά ελάχιστους τομείς με τους οποίους δεν θα ασχοληθούν. Ότι έχει σχέση με την καθημερινότητα ενός ανθρώπου είναι βέβαιο ότι θα ασχοληθούν. Αν δεν ασχολούνται ήδη. Οπότε, το κομμάτι των τραπεζικών συναλλαγών είναι λίγο δύσκολο να μην τους απασχολήσει.
Βέβαια, προς το παρόν, όλοι οι διαδικτυακοί κολοσσοί δείχνουν να έχουν επικεντρωθεί στην αμερικανική αγορά. Ιδίως στο κομμάτι των χρηματοοικονομικών συναλλαγών. Ο λόγος είναι οι Ηνωμένες Πολιτείες είναι σχετικά πίσω σε σχέση με την Ευρώπη στον τομέα του fintech. Όσο και αν μοιάζει περίεργο, οι αμερικανικές τράπεζες υπολείπονται των ευρωπαϊκών όσον αφορά στις ψηφιακές υπηρεσίες, ενώ τα αξιόλογα fintech startups που έχουν έδρα στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, είναι σχετικά λίγα και πολλοί περιμένουν να δουν σε τι βαθμό θα ταράξει τα νερά του χρηματοπιστωτικού κλάδου στις Ηνωμένες Πολιτείες η εκεί είσοδος της Revolut, η οποία προγραμματίζεται εντός των επόμενων μηνών. Και να μην σας φανεί παράξενο αν η Revolut βρεθεί στο στόχαστρο κάποιου μεγάλου διαδικτυακού κολοσσού. Άλλωστε, όλα τα μεγάλα ονόματα έχουν βαθιές τσέπες και μπορούν να διαθέσουν μερικά δισεκατομμύρια δολάρια χωρίς καν να ιδρώσουν.