Ένας από τους πλέον διακεκριμένους Έλληνες επιστήμονες, μακράν κορυφαίος στον κλάδο του, ο Δρ. Γεώργιος Αυλωνίτης, έφυγε αιφνίδια από τη ζωή το βράδυ της Δευτέρας, σκορπώντας θλίψη στην οικογένειά του, τους φίλους του και τους φοιτητές του.
Η παρουσία του στα αποψινά βραβεία Made In Greece της ελληνικής ακαδημίας Μάρκετινγκ, είχε ιδιαίτερη βαρύτητα και το ακροατήριο ανέμενε με ανυπομονησία την ομιλία του. Όπερ και εγένετο. Ο Ομότιμος Καθηγητής του Τμήματος Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΟΠΑ) εκφώνησε τον λόγο του και εν συνεχεία απεσύρθη λόγω αδιαθεσίας.
Το Banks.com.gr πληροφορήθηκε πως ο καθηγητής Γ. Αυλωνίτης μετήχθη στο νοσοκομείο Σωτηρία και εντελώς ξαφνικά άφησε την τελευταία του πνοή.
Η τιμητική του παρουσία στα 6ο Greek Exports Forum
- Όταν μιλάμε για εξαγωγές πρέπει να διαγράψουμε από το λεξιλόγιό μας τη λέξη “καταναλωτής” και να την αντικαταστήσουμε με την λέξη “πελάτης”, γιατί είναι κάτι εντελώς διαφορετικό. Επίσης θα πρέπει να κάνουμε στροφή 180 μοιρών στο παραγωγικό μοντέλο της χώρας, στρεφόμενοι στο branding, όπως κάνουν οι Ιταλοί γείτονές μας, με το δικό μας ελαιόλαδο.
Αυτά είχε επισημάνει ο κ. Γεώργιος Αυλωνίτης, Ομότιμος Καθηγητής Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Πρόεδρος Ελληνικής Ακαδημίας Μάρκετινγκ, στο 6ο Greek Exports Forum –μιλώντας πριν από λίγες ημέρες στο πλαίσιο του Panel ΙΙΙ: «Μέσα για την υποστήριξη και διείσδυση των προϊόντων στις διεθνείς αγορές (Ηλεκτρονικό Εμπόριο, Πιστοποίηση, Marketing, Υπηρεσίες HR, Μεταφορές, Logistics)»- που πραγματοποιήθηκε στο ξενοδοχείο Athenaeum Intercontinental, με διοργανωτές την Ένωση Διπλωματικών Υπαλλήλων Οικονομικών & Εμπορικών Υποθέσεων (ΕΝΔΥ ΟΕΥ) και την Ethos Events.
Στην ομιλία του ο καθηγητής επεσήμανε περαιτέρω τα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει μία επιχείρηση που θέλει να εξάγει και τις κινήσεις που πρέπει να γίνουν σε επίπεδο μάρκετινγκ.
Ειδικότερα τα χαρακτηριστικά αυτά είναι:
-Η μοναδικότητα προϊόντος που πηγάζει από την ποιότητα, την αξιοπιστία, τη διάρκεια, το service, τo σχεδιασμό κ. λ. π. Η ύπαρξη πατέντας όπως και η συμβατότητα του με την κουλτούρα της αγοράς αποτελούν σημαντικές διαστάσεις επιτυχίας.
-Η διεθνής εμπειρία της επιχείρησης που τη βοήθα, γνωρίζοντας τις περιβαντολογικές συνθήκες των διεθνών αγορών, να επιλέξει τις πλέον ελκυστικές αγορές και να προσαρμόσει τη στρατηγική marketing στις συγκεκριμένες ανάγκες της αγοράς.
–Η διάθεση σημαντικών πόρων για την ανάπτυξη διεθνών αγορών. Η διάθεση πόρων (ανθρώπινων, φυσικών, χρηματοοικονομικών κ.λ.π.) συνεπάγεται προσεκτικό σχεδιασμό εισόδου σε διεθνείς αγορές ο οποίος οδηγεί στη μείωση της αβεβαιότητας και στην αποτελεσματική εφαρμογή της στρατηγικής marketing.
–Η ένταση του ανταγωνισμού (ανταγωνισμός στην τιμή, αριθμός ανταγωνιστών κ.λ.π.) που μπορεί να οδηγήσει τις επιχειρήσεις σε εκτεταμένη προσαρμογή τόσο του προϊόντος όσο και της επικοινωνιακής στρατηγικής στις τοπικές συνθήκες και προτιμήσεις.
–Tο νομικό και πολιτικό καθεστώς που διέπει θέματα εισαγωγών, εξαγωγών, εγκατάστασης επιχειρήσεων κ.λ.π.
–Η πρόσβαση σε κανάλια διανομής και η δυνατότητα της επιχείρησης να αναπτύξει και να διατηρήσει σχέσεις, προς αμοιβαίο όφελος με τα κανάλια αυτά.
–Η εξοικείωση των διεθνών πελατών με το προϊόν.
H καριέρα και η μακρά διαδρομή του
Ο Δρ. Γεώργιος Αυλωνίτης ήταν Ομότιμος Καθηγητής του Τμήματος Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΟΠΑ).
Στην διάρκεια της ακαδημαϊκής του καριέρας στο ΟΠΑ, ανέπτυξε μία σειρά πρωτοβουλιών. Συνέβαλε καθοριστικά στην ίδρυση του Τμήματος Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας και διετέλεσε Ιδρυτικός Διευθυντής του Μεταπτυχιακού Προγράμματος «Mάρκετινγκ και Επικοινωνία» (1998-2014) και Επιστημονικός Υπεύθυνος του Τμήματος Στελεχών του ιδίου Προγράμματος. Επίσης, υπήρξε και Ιδρυτικός Διευθυντής του Εργαστηρίου Μάρκετινγκ (The Athens Laboratory of Research in Marketing – A.LA.R.M.) την περίοδο 2000-2016 και διετέλεσε Αναπληρωτής Πρόεδρος του Συμβουλίου Διοίκησης του ΟΠΑ (2012-2016). Το 2017 διορίστηκε Επισκέπτης Καθηγητής του τμήματος Μάρκετινγκ του Πανεπιστημίου Strathclyde, Ηνωμένο Βασίλειο.
Διετέλεσε Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Μάρκετινγκ (European Marketing Academy – EMAC) για τη διετία 2008-2010 και Αντιπρόεδρός της την περίοδο 1990-1993, καθώς και πρόεδρος του Global Sales Science Institute (GSSI) για την περίοδο 2010-2012.
Ήταν εκλεγμένος Fellow του Chartered Institute of Marketing και της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Μάρκετινγκ και από τους εμπνευστές της ίδρυσης της Ελληνικής Ακαδημίας Μάρκετινγκ, της οποίας υπήρξε εκλεγμένος Πρόεδρος.
Από τον Ιανουάριο 1981 μέχρι τον Δεκέμβριο του 1985 δίδαξε Μάρκετινγκ στο Πανεπιστήμιο του Strathclyde, Σκωτία.
Είχε παρουσιάσει μια σειρά εργασιών στις Η.Π.Α., Καναδά, Αυστραλία, Ασία και Ευρώπη και έχει δημοσιεύσει περισσότερα από 200 άρθρα σε πρακτικά διεθνών συνεδρίων και στα πιο αξιόλογα επιστημονικά περιοδικά Μάρκετινγκ στον κόσμο που περιλαμβάνουν το Journal of Marketing, το Journal of the Academy of Marketing Science, το International Journal of Research in Marketing, το Journal of Product Innovation Management κ.ά.
Το ερευνητικό του έργο έχει αναγνωριστεί διεθνώς καθώς σύμφωνα με το Google Scholar έχει συγκεντρώσει περισσότερες από 6.000 αναφορές και έχει πετύχει δείκτη h-index 37 που τον κατέστησε έναν διακεκριμένο με παγκόσμια αναγνώριση καθηγητή Μάρκετινγκ.
Ήταν μέλος του Editorial Board σε επτά διεθνή περιοδικά του Μάρκετινγκ μεταξύ των οποίων το Industrial Marketing Management και το European Journal of Marketing και έχει τιμηθεί κατά καιρούς με βραβείο καλύτερης δημοσιευμένης εργασίας.
Είχε διατελέσει σύμβουλος και εκπαιδευτής σε θέματα στρατηγικού Μάρκετινγκ και Οργάνωσης Πωλήσεων σε περισσότερες από 80 επιχειρήσεις και οργανισμούς στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
Διετέλεσε Πρόεδρος του Τμήματος Επιχειρησιακής Έρευνας και Μάρκετινγκ (1997-2000), καθώς και του Τμήματος Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας (2010-2012) και μέλος της Διοικούσας Επιτροπής του Πανεπιστημίου Δυτικής Ελλάδος (2010-2012).