Η SIXT έμελε, εφόσον επιβεβαιωθούν οι πληροφορίες, να είναι το πεδίο αναμέτρησης για δύο από τις πιο ισχυρές επιχειρηματικές οικογένειες της χώρας, Βασιλάκη και Κυριακόπουλου. Κι αυτό γιατί και οι δύο είναι μεταξύ των διεκδικητών που έχουν περάσει στην επόμενη φάση για τη διεκδίκηση της εταιρείας ενοικίασης αυτοκινήτων Lion Rental SA, που διαχειρίζεται στην Ελλάδα το εμπορικό σήμα SIXT.
Η διαδικασία ανεύρεσης στρατηγικού επενδυτή «τρέχει», μετά από συμφωνία των πιστωτριών τραπεζών, υπό την Alpha Bank, με τον βασικό μέτοχο της εταιρείας, Βασ. Θεοχαράκη. Στα μέσα Μαΐου υποβλήθηκαν οι δεσμευτικές προσφορές, με την Alpha Bank να έχει ως προτεραιότητα την επιλογή ενός επενδυτή που θα συνέβαλλε στην ενδυνάμωση του ισολογισμού της εταιρείας ενοικίασης και την εξασφάλιση νέας χρηματοδότησης για την ανανέωση του στόλου, αλλά και για κεφάλαια κίνησης.
Να σημειωθεί ότι με 90 εκατ. ευρώ δανεισμό και περίπου 6 εκατ. EBITDA η εταιρεία χρειάζεται άμεσα ενίσχυση και όσο το δυνατόν γρηγορότερη επανεκκίνηση στη συγκεκριμένη αγορά του car rental/leasing για να μη χαθεί συνολικά η φετινή τουριστική περίοδος.
Τον ρόλο του «λευκού ιππότη» για την εταιρεία μπορούν να διαδραματίσουν και οι δύο φερόμενοι ως επικρατέστεροι διεκδικητές, και ο Πάρης Κυριακόπουλος και ο Ευτύχης Βασιλάκης, αμφότεροι γόνοι παραδοσιακών παικτών του εγχώριου επιχειρείν, με μικρότερη ή μεγαλύτερη θητεία σε «μπαρουτοκαπνισμένες» ηγετικές θέσεις –ο μεν πρώτος στη Μοτοδυναμική, ο δε δεύτερος στην Autohellas (και Aegean).
Και οι δύο πλευρές διαθέτουν την απαραίτητη ρευστότητα αλλά, κυρίως, την απρόσκοπτη και ανταγωνιστική –για τα ελληνικά δεδομένα– χρηματοδότηση/δανεισμό από τις συστημικές τράπεζες, όπως επίσης άριστες σχέσεις με την Alpha Bank, που κινεί τα νήματα του σχετικού διαγωνισμού.
Όσον αφορά το γιατί επιδιώκουν αμφότεροι να αποκτήσουν την εταιρεία, προφανώς πέραν του επιχειρηματικού γοήτρου, ο Πάρης Κυριακόπουλος βλέπει πως μέσω της SIXT/Lion θα έχει τη δυνατότητα αφενός να ενισχύσει το portfolio που διαθέτει ως Μοτοδυναμική (Porsche, Yamaha κ.λπ.), με μια εταιρεία που θα του δώσει τον χώρο για να μπει στον κλάδο της ενοικίασης/μίσθωσης (όπου μέχρι τώρα δεν έχει παρουσία).
Ο δε Ευτύχης Βασιλάκης θα μπορεί να ισχυροποιήσει ακόμη περισσότερο τη θέση της Autohellas, οδηγώντας τη σε μεγάλη απόσταση από τον δεύτερο του κλάδου, που είναι η Avis (συμφερόντων του Τούρκου μεγαλοεπιχειρηματία Κοτς).
Και οι δύο, εφόσον προκριθούν στην τελική φάση (των δεσμευτικών προσφορών), θα πρέπει να έρθουν σε επίπονες –και ενδεχομένως χρονοβόρες– διαδικασίες, προκειμένου να ξεπεραστούν 2-3 βασικά εμπόδια.
Η εταιρεία έχει επιβαρυνθεί από την προηγούμενη διοίκηση (Βασ. Θεοχαράκη) με δάνεια που ξεπερνούσαν τα 100 εκατ. ευρώ, όταν η αξία των παγίων της (δηλαδή των αυτοκινήτων που έχει στην ιδιοκτησία της) δεν ξεπερνά τα 25 εκατ. Πρακτικά, όποιος «πάρει τα κλειδιά» ξεκινά με ένα χάντικαπ 75 εκατ. Το δεύτερο σχετίζεται με το ότι η εταιρεία προχώρησε τα τελευταία χρόνια σε πώληση μεγάλου μέρους του στόλου της σε σημείο που απογυμνώθηκε σημαντικά, υστερώντας έναντι του ανταγωνισμού, ενώ το ερώτημα είναι ποιος θα κάνει το deal με τις τράπεζες προκειμένου να διαγραφεί σημαντικό μέρος των υποχρεώσεων/δανείων.
Από τη μέχρι τώρα θητεία τους, ο Πάρης Κυριακόπουλος και ο Ευτύχης Βασιλάκης έχουν κάνει deals σημαντικά ή σημαντικότερα. Ο μεν πρώτος στο πλευρό του Οδυσσέα (στην περίπτωση της Porsche), ο δε δεύτερος διαδραματίζοντας τον κύριο ρόλο σε συμφωνίες που αφορούσαν είτε στην Aegean είτε στην Autohellas. Από αυτήν την άποψη, ο Ευτύχης είναι πιο ώριμος επιχειρηματικά, πιο «ψημένος», ισχυρό πλεονέκτημα που ωστόσο αντισταθμίζεται, εν μέρει, από το γεγονός πως μια ενδεχόμενη εξαγορά της Lion Rental από την Autohellas ίσως προσέκρουε στην Επιτροπή Ανταγωνισμού.
Σε κάθε περίπτωση, σημαντικό ρόλο στην τελική έκβαση προεξοφλείται πως θα παίξει ο γερμανικός μητρικός όμιλος, με παράγοντες του κλάδου να θυμίζουν την «άνωθεν» παρέμβαση στο «και πέντε» στον διαγωνισμό για την πώληση της Avis από την Πειραιώς.