Έτος επιτυχίας αποδείχθηκε το 2020 για την Danaos Corporation, συμφερόντων του εφοπλιστή, Γιάννη Κούστα, παρά τις αναταράξεις που προκάλεσε η πανδημία.
Το στοιχείο εκείνο που έδωσε ώθηση στη ναυτιλιακή ήταν το γεγονός ότι ειδικά στο τέλος του χρόνου η ζήτηση containerships εκτινάχθηκε με αποτέλεσμα να συμπαρασύρει και την ναυλαγορά.
Τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη του τετάρτου τριμήνου 2020 ανήλθαν σε 47,8 εκατ. δολάρια έναντι 38 εκατ. δολαρίων το αντίστοιχο τρίμηνο του 2019, αυξημένα κατά 25,8%. Στο σύνολο του έτους, ενισχύθηκαν κατά 14,9% στα 170,9 εκατ. δολάρια από 148,7 εκατ. δολάρια το 2019. Τα λειτουργικά έσοδα έφτασαν τα 119,6 εκατ. δολάρια το έναντι 110,2 εκατ. δολάρια το αντίστοιχο τρίμηνο του 2019.
Ο κ. Κούστας εκτίμησε μάλιστα ότι τα έσοδα του 2021 θα ξεπεράσουν αυτά του 2020 κατά τουλάχιστον 100 εκατ. δολάρια.
Ναυλαγορά
«Στο τέταρτο τρίμηνο του 2020, παρατηρήσαμε τη μεγαλύτερη ανατροπή στη βιομηχανία των containers όσο μπορώ να θυμηθώ. Οι φορείς της αγοράς εξεπλάγησαν, καθώς οι λιγότερες επενδύσεις σε χωρητικότητα, σε συνδυασμό με την ξαφνική αύξηση της ζήτησης, ώθησαν σε ιστορικά υψηλά τους ναύλους στα containerships. Το γεγονός αυτό επέφερε μία μεγάλη αύξηση της κερδοφορίας των πελατών μας και περιόρισε σημαντικά το ρίσκο στις ναυλώσεις, το οποίο κυριαρχούσε στο τέλος του πρώτου τριμήνου του 2020» είπε ο κ. Κούστας.
Σχετικά με την πορεία της αγοράς επεσήμανε:
«Τώρα το ενδιαφέρον στρέφεται στο αν η τρέχουσα ισχύς της ναυλαγοράς είναι βιώσιμη και πόσο θα διαρκέσει. Ευτυχώς, η προσφορά πλοίων θα παραμείνει σε χαμηλά επίπεδα για την ώρα. Παρότι τοποθετήθηκαν παραγγελίες πρόσφατα, το τρέχον βιβλίο παραγγελιών βρίσκεται σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα. Δεδομένου ότι πρέπει να περάσουν δύο χρόνια για να βγουν στο νερό οι νέες παραγγελίες, η προσφορά θα αναπτυχθεί με μέτριο ρυθμό την επερχόμενη διετία. Φυσικά, η επόμενη ημέρα εξαρτάται εν πολλοίς από περιβαλλοντικές πρωτοβουλίες, κανονισμούς και τη ζήτηση».
Μεταξύ άλλων σύμφωνα με τον κ. Κούστα η IPO της ZIM έχει προσδώσει πρόσθετη αξία στις 10,2 εκατ. μετοχές μας στην εταιρεία, η οποία υπερβαίνει τα 200 εκατ. δολάρια, ενώ πολύ πρόσφατα η Danaos έλαβε 3,9 εκατ. δολάρια από την Hanjin Shipping, ως μερική αποζημίωση για τις μη καταβεβλημένες ναυλώσεις συν άλλες εκπτώσεις και τόκους, μετά την αίτηση πτώχευσης της νοτιοκορεάτικης εταιρείας.
Ο στόλος της ναυτιλιακής αποτελείται από 65 containerships, συνολικής χωρητικότητας 403.793 TEUs.