Όταν οι παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού επανέλθουν σε κάποια μορφή κανονικότητας – κατά πάσα πιθανότητα το δεύτερο εξάμηνο του έτους – οι μεταφορείς θα πρέπει να είναι έτοιμοι να αντιμετωπίσουν ένα νέο σοβαρότατο ζήτημα:
*Ένας τεράστιος όγκος άδειων κοντέινερ προβλέπεται να προκαλέσει χάος στα λιμάνια.
Οι καθυστερήσεις στην αλυσίδα εφοδιασμού κατά τη διάρκεια της πανδημίας οδήγησαν στην ανάγκη χρήσης πρόσθετων εμπορευματοκιβωτίων. Και ενώ η χρήση τους ήταν μείζονος σημασίας καθ΄όλη τη διάρκεια αυτής της περιόδου, μια ομαλοποίηση στην αλυσίδα εφοδιασμού, αναμένεται να δημιουργήσει δυνητικά έναν όγκο 3,5 εκατομμυρίων teu άδειων εμπορευματοκιβωτίων μόνο από τον Ειρηνικό.
«Όταν οι αλυσίδες εφοδιασμού επανέλθουν σε μια ομαλότητα, άμεσα αυτό θα σημάνει μια απελευθέρωση μεγάλης ποσότητας άδειων containers, ειδικά στις ΗΠΑ. Αυτό θα προκαλέσει εκτεταμένα προβλήματα συμφόρησης το δεύτερο εξάμηνο του 2022 και το 2023, σε τερματικούς σταθμούς καθώς και σε αποθήκες εμπορευματοκιβωτίων, εκτός εάν οι μεταφορείς και οι εταιρείες μίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων αρχίσουν να καταστρώνουν ένα πλάνο διαχείρισης ήδη από τώρα», προειδοποίησε η Sea-Intelligence στην τελευταία της εβδομαδιαία έκθεση.
Η επίλυση των λειτουργικών προβλημάτων συμφόρησης θα δημιουργήσει ένα «ripple effect», ανέφερε η Sea-Intelligence, το οποίο θα προκαλέσει χάος στις κενές αποθήκες εμπορευματοκιβωτίων στις ΗΠΑ και αλλού.
Εννοιολογικά, το πρόβλημα είναι το ίδιο και στην Ευρώπη, καθώς και σε κάθε άλλο εμπορικό κόμβο που σήμερα αναγκάζεται να επιμηκύνει την αλυσίδα εφοδιασμού του.