Γράφει η «ξενοδόχος»

Τα μηνύματα, όπως προκύπτουν από τα μεγέθη του Νοεμβρίου για τον ελληνικό τουρισμό δημιουργούν προσδοκίες για το ότι μπορεί ο ελληνικός τουρισμός να επιτύχει σταδιακά την επιμήκυνση ξεκινώντας τουλάχιστον στα δύο άκρα της σεζόν.

  1. Πρώτο θετικό μήνυμα, οι αριθμοί  για τις ταξιδιωτικές εισπράξεις που θα μπορούσαν να είναι και υψηλότερες ακόμη αν δεν είχε ανακόψει την προηγούμενη θετική πορεία η μετάλλαξη ‘’Ομικρον’’.

Με βάση τα στοιχεία του ταξιδιωτικού ισοζυγίου από την Τράπεζα της Ελλάδος ο Νοέμβριος ήταν καλύτερα του αναμενομένου πλησιάζοντας τα νούμερα του αντίστοιχου μήνα του 2019.

Οι ταξιδιωτικές εισπράξεις του Νοεμβρίου του 2019 είχαν διαμορφωθεί στα 315 εκατ. ευρώ και το Νοέμβριο του 2021 τα έσοδα έφθασαν τα 287 εκατ. ευρώ (από μόλις 70 εκατ. ευρώ του Νοεμβρίου του 2020 με τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς).

Εστω κι αν ο αριθμός των ταξιδιωτών ήταν κατά πολύ μικρότερος σε σύγκριση με το Νοέμβριο του 2019, φθάνοντας τις 561 χιλ. από 929 χιλ. επισκέπτες τον αντίστοιχο μήνα προ πανδημίας, ακριβώς η υψηλή μέση δαπάνη που άγγιξε τα 500 ευρώ ανά ταξίδι το Νοέμβριο του 2021 από τα 308 του Νοεμβρίου του 2019  τόνωσε και τις εισπράξεις.

 

2. Δεύτερο θετικό μήνυμα η αύξηση 167% του τζίρου στα καταλύματα της χώρας το Νοέμβριο με τη Μύκονο να σπάει τα ρεκόρ με αύξηση (σε σύγκριση με τον πολύ δύσκολο Νοέμβριο του 2020) κατά 468,7%. Συνολικά, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, στα 119 εκατ. ευρώ ανήλθε ο κύκλος εργασιών στις επιχειρήσεις του κλάδου καταλυμάτων με υποχρέωση τήρησης διπλογραφικών βιβλίων, για τις οποίες υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία σε μηνιαία βάση το Νοέμβριο 2021, σημειώνοντας αύξηση 166,9% σε σχέση με τον Νοέμβριο 2020.

Το αν η αύξηση της δαπάνης θα διατηρηθεί τη μετά Covid 19 περίοδο είναι ένα ερώτημα που μένει να φανεί, πάντως είναι γεγονός ότι και στο 11μηνο η  μέση ταξιδιωτική δαπάνη ανά ταξίδι διαμορφώθηκε στα 720 ευρώ, αυξημένη κατά 27% σε σύγκριση με το αντίστοιχο του 2019 που ήταν στα 567 ευρώ.

Η αύξηση αποδίδεται στις δύο νέες τάσεις που έφερε η πανδημία για αύξηση της μέσης διάρκειας παραμονής στον προορισμό αλλά και βούληση των ταξιδιωτών να ξοδεύουν περισσότερα για τις διακοπές τους.