Ήταν τέλη Φεβρουαρίου 2024 που ο τότε υφυπουργός Οικονομικών Χάρης Θεοχάρης απαντώντας σε σχετικό ερώτημα του ΣΥΡΙΖΑ για το ενδεχόμενο επιβολής και νέας έκτακτης εισφοράς στους ομίλους διύλισης είχε απαντήσει αρνητικά. 
Θυμίζω πως το 2023 η κυβέρνηση είχε επιβάλλει έκτακτη φορολόγηση στα κέρδη 2022– με την πλευρά της Motor Oil να πληρώνει 358 εκατ € και 304 εκατ€ η HelleniQ Energy. 

  •      Tώρα, θα φορολογηθούν τα κέρδη και του 2023- στο μέσο όρο κερδών 2018-2021 προστίθεται 20%, αφαιρείται η εισφορά του 2023 και η διαφορά φορολογείται x 33%– συνολικά 365 εκατ.€ Επιμερίζονται δε αναλογικά με του 2022/23 για αυτό και η Motor Oil θα εισφέρει 210 εκατ και η HelleniQ Energy 155 εκατ ευρώ.

     Αθροιστικά οι δύο όμιλοι κλήθηκαν να καταβάλλουν έκτακτη φορολόγηση 612 (2022)+ 365 (2023)= 977 εκατ. € σχεδόν ένα δισ ευρώ.

Ούτε με κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, για να τα λέμε ως έχουν…

Εύλογο το ερώτημα, μετά τον αιφνιδιασμό της Πέμπτης– εάν σε ανάλογες ανάγκες χρηματοδότησης κοινωνικού χαρακτήρα- πρόκειται να διευρυνθεί το πλαίσιο κλάδων, εταιρειών που βάσει του Κανονισμού της Ε.Ε είναι “ανοιχτοί” σε τέτοιες επιβαρύνσεις. 

Γιατί δεν είναι μόνον ο κλάδος της διύλισης, που μπορεί να επιβαρυνθεί με έκτακτες φορολογήσεις.