Σαν κεραυνός εν αιθρία δεν έπεσε, σίγουρα όμως προκαλεί προβληματισμό και περαιτέρω ανησυχία. Ο λόγος για τα στοιχεία του ΕΕΑ και συγκεκριμένα για τις εκτιμήσεις περί 700.000 ανασφάλιστων ΙΧ.
Είναι αλήθεια πως οι συστάσεις και οι προτροπές του ασφαλιστικού κλάδου είναι πολλές προς την Πολιτεία, χωρίς όμως να έχουν λάβει χώρα εκείνα τα μέτρα που θα διορθώσουν το πρόβλημα…
Πάγιο αίτημα της αγοράς παραμένει η εφαρμογή των ελέγχων, δηλαδή 2 φορές τον χρόνο τουλάχιστον, με την προσδοκία πως το 2020 θα υπάρξει πρόοδος από πλευράς ΑΑΔΕ. Υπενθυμίζεται πως η τελευταία ηλεκτρονική διασταύρωση έγινε τον Μάιο του 2018.
Στο μήνυμα του το ΕΕΑ υπογραμμίζει πως η υποδομή που δημιουργήθηκε είναι σημαντική: Οργανώθηκαν βάσεις δεδομένων, ηλεκτρονικοποιήθηκε η καταγραφή των οχημάτων, ξεκαθαρίστηκαν τα αρχεία των διαφόρων υπηρεσιών και δικτυώθηκαν τα συστήματα καταγραφής αδειών κυκλοφορίας και ασφαλισμένων οχημάτων.
«Συνεπώς μπορούν να γίνουν επιπλέον ρυθμίσεις», σημειώνει.
Οι αριθμοί όμως είναι αποκαρδιωτικοί καθώς – όπως σημειώνεται – η εκ νέου αύξηση του αριθμού τους, ενώ είχαν μειωθεί στις περίπου 250 χιλιάδες, δείχνει ότι τα όσα μέτρα ελήφθησαν ως σήμερα δεν επαρκούν. Συγκεκριμένα γίνεται λόγος για 700.000 οχήματα, κατά τις τελευταίες εκτιμήσεις
Την ίδια ώρα, και εν μέσω προσπαθειών ανάτασης της ελληνικής οικονομίας, οι ταξινομήσεις IX στους ελληνικούς δρόμους βαίνει αυξανόμενη με ότι αυτό συνεπάγεται…
Ενδεικτικά, το 2016 υπήρχαν στους ελληνικούς δρόμους 5,6 εκατ οχήματα, το 2017 πάνω από 6 εκατ., το 2018 υπολογίστηκαν στα 6,15 εκατ. ευρώ ενώ πέρσι, σύμφωνα με τα στοιχεία ξεπέρασαν τα 6,5 εκ.
Οι μηχανισμοί φαίνεται πως υπάρχουν, η Πολιτεία δείχνει να έχει αργήσει για μια ακόμη φορά αισθητά…
Βάιος Κρόκος