Την δημιουργία Επαγγελματικού Ταμείου (ΤΕΑ) έχουν συμφωνήσει η διοίκηση της Alpha Bank και οι εργαζόμενοι της τράπεζας. Η δημιουργία του ΤΕΑ Alpha Bank είναι τμήμα της συμφωνίας εργαζομένων και διοίκησης και έχει περιληφθεί στη νέα Επιχειρησιακή ΣΣΕ της Alpha Bank, η οποία προβλεπόταν να ενεργοποιηθεί από το Φεβρουάριο του 2023.
Ωστόσο, με αφορμή τις έκτακτες δύσκολες συνθήκες η Alpha Bank, ανακοίνωσε έκτακτη οικονομική ενίσχυση για το προσωπικό της που θα φθάσει έως και τα 2.000 ευρώ για ειδικές κατηγορίες. Πλην αυτών την ενίσχυση λαμβάνουν όλοι οι εργαζόμενοι της Τράπεζας που αμείβονται με μηνιαίες αποδοχές έως και 3.000 ευρώ με ποσά που κλιμακώνονται από 300 ευρώ για τους πλέον υψηλόμισθούς έως και 800 ευρώ εφάπαξ για τους πιο χαμηλόμισθους.
Η συμφωνία για την ουσιαστική ενίσχυση των εργαζομένων εντάσσεται στο πλαίσιο της νέας Επιχειρησιακής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, που τίθεται σε ισχύ για την περίοδο 2022-2025.
Η έκτακτη οικονομική ενίσχυση, που για ειδικές κατηγορίες Προσωπικού ανέρχεται στο ποσό των Ευρώ 2.000, καταβάλλεται στη συντριπτική πλειοψηφία των Εργαζομένων και θα καταβληθεί κλιμακωτά με ποσά από 300 έως και 800 ευρώ
στους εργαζόμενους της Τράπεζας με τακτικές μηνιαίες αποδοχές έως 3.000 ευρώ.
Για ειδικές κατηγορίες του Προσωπικού, όπως μονογονεϊκές οικογένειες, χηρείες και εργαζόμενους με ποσοστό αναπηρίας έως 67%, το ποσό ανέρχεται σε 2.000 ευρώ.
Αναλυτικότερα, η συμφωνία μεταξύ Τράπεζας και Συλλόγου Προσωπικού, προβλέπει:
*Για μηνιαίες αποδοχές έως 1.500 ευρώ, ενίσχυση 800 ευρώ
*Για αποδοχές 1.500-1.700 ευρώ, ενίσχυση 700 ευρώ
*Για αποδοχές 1.700-2.000 ευρώ, ενίσχυση 500 ευρώ
*Για αποδοχές 2.000-2.500 ευρώ, ενίσχυση 350 ευρώ
*Για αποδοχές 2.500-3.000 ευρώ, ενίσχυση 300 ευρώ
*Σε ειδικές κατηγορίες εργαζομένων, ενίσχυση 2.000 ευρώ
Παράλληλα, με τη νέα Επιχειρησιακή ΣΣΕ της Alpha Bank αναβαθμίζει το πλαίσιο στήριξης και παροχών κοινωνικής μέριμνας προς το Προσωπικό, όπως ενδεικτικά, η αύξηση του επιδόματος νεφροπαθών, η επέκταση της παροχής ιατρικώς υποβοηθούμενης αναπαραγωγής και στους Εργαζόμενους οι σύζυγοι των οποίων δεν εργάζονται στην Τράπεζα, η καταβολή ασφαλίστρου καθώς και η επέκταση του ορίου ηλικίας ασφαλιστικής κάλυψης για ανάπηρα τέκνα Εργαζομένων, αναβάθμιση των ιατρικών παροχών και η επιδότηση της μισθοδοσίας Εργαζόμενου λόγω σοβαρής ασθένειας για διάστημα έως και 9 μηνών.
Δημιουργία Επαγγελματικού Ταμείου και νέο σύστημα βαθμίδων και αποδοχών
Η νέα Σύμβαση, προβλέπει ακόμη τη δημιουργία Επαγγελματικού Ταμείου, αλλά και την εισαγωγή ενός νέου, μοντέρνου συστήματος βαθμίδων και, συνακόλουθα, αποδοχών, στην κατεύθυνση της προσαρμογής του λειτουργικού μοντέλου και της βελτίωσης της οργανωτικής αποτελεσματικότητας της Alpha Bank, υπό το πρίσμα του Προγράμματος Μετασχηματισμού που υλοποιεί, και των αλλαγών που έχουν επέλθει ευρύτερα στον τραπεζικό τομέα.
Βασικό χαρακτηριστικό του νέου συστήματος βαθμίδων είναι η ένταξη του συνόλου των εργαζομένων – είτε απασχολούνται σε Κεντρική Υπηρεσία, είτε σε Κατάστημα – σε ένα ενιαίο ειδικό μισθολόγιο, με δυνατότητα αναπροσαρμογής των αποδοχών, λαμβάνοντας υπόψη, μεταξύ άλλων, τη βαρύτητα της θέσης αλλά και την απόδοση του εργαζόμενου.
Η εφαρμογή του νέου συστήματος αναμένεται να ξεκινήσει από την 1 Φεβρουαρίου 2023, ενώ διασφαλίζεται ότι δεν θα υπάρξει οιαδήποτε μείωση των υφιστάμενων αποδοχών των Εργαζομένων.
Με αφορμή την υπογραφή της Σύμβασης και την ανακοίνωση της οικονομικής ενίσχυσης, η κυρία Φραγκίσκη Μελίσσα, Γενική Διευθύντρια – Chief Human Resources Officer της Alpha Bank, δήλωσε:
«Αποστολή και σκοπός της Διεύθυνσης Ανθρώπινου Δυναμικού είναι η στήριξη όλων των Εργαζομένων και, παράλληλα, η υιοθέτηση αλλαγών που υποστηρίζουν το όραμά μας για διαρκή εξέλιξη και εκσυγχρονισμό όλων των λειτουργιών μας.
Η υπογραφή της νέας Επιχειρησιακής Συλλογικής Σύμβασης σε συνεργασία με το Σύλλογο Προσωπικού είναι ένα ακόμη σημαντικό βήμα προς αυτή την κατεύθυνση, επιβεβαιώνοντας την ευαισθησία μας προς όλους τους συναδέλφους μας και ειδικά όσους αντιμετωπίζουν πρόσθετες δυσκολίες».