Κρατική στήριξη ΝΑΙ, κρατικοποίηση ΟΧΙ. Σε αυτές τις 5 λέξεις συνοψίζεται το “δόγμα Βασιλάκη” για την επόμενη ημέρα της AEGEAN.
Η προειδοποίηση:
- Εάν η εταιρεία δεν λάβει κρατική στήριξη, τότε το μέγεθος της- σε στόλο και δίκτυο- θα συρρικνωθεί δραματικά, γυρίζοντας την AEGEAN στα χρόνια της Αεροπορίας Αιγαίου και του περιορισμένου αριθμού προορισμών.
Το επιχείρημα:
- Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει διαμορφώσει πλαίσιο που περιλαμβάνει συγκεκριμένα χρηματοοικονομικά “εργαλεία” και νομική υποστήριξη προκειμένου τα κράτη να μπορέσουν να υποστηρίξουν τις αεροπορικές εταιρείες.
Τα “εργαλεία”, όσον αφορά στη συνδρομή του κράτους:
- Παροχή σε δάνεια με εγγύηση του δημοσίου, μέτρα στήριξης του προσωπικού ώστε να καταστεί δυνατή η διατήρηση των θέσεων εργασίας.
“Καύσιμα”:
- Σύμφωνα με τον Ευτύχη Βασιλάκη η εισηγμένη διαθέτει ρευστότητα 365 εκατ. ενώ έχουν εξασφαλιστεί, επιπλέον, πιστωτικές γραμμές από Eurobank, Alpha Bank, Εθνική και Πειραιώς.
AIRBUS:
- Οπως αποκάλυψε χθες το NPLConfidential η διοίκηση είναι σε εκ νέου διαπραγμάτευση με τους προμηθευτές δηλαδή την Airbus – στο πλαίσιο της παραγγελίας των νέων A320 neo και τις εταιρείες αγοράς και εκμίσθωσης των αεροσκαφών (από τους lessors).
…και ο Πονοκέφαλος της κυβέρνησης.
Δεδομένης της άριστης προσωπικής σχέσης του Ευτύχη Βασιλάκη με τον Κυριάκο Μητσοτάκη, η αγορά θεωρεί λίγο ως πολύ εξίσου δεδομένη την παντί τρόπω στήριξη του Δημοσίου προς την AEGEAN. Που εκτός της πλευράς Βασιλάκη αφορά και τις πλευρές Λασκαρίδη και Κωνσταντακόπουλου. Αλλωστε αυτήν την στήριξη την προεξοφλεί η αγορά με την τελευταία ανοδική αντίδραση της μετοχής έως τα 5,06 ευρώ.
Ωστόσο εάν στηριχθεί, μέσω εγγυήσεων του Δημοσίου, η AEGEAN θα προκύψει θέμα και με τις μικρές εταιρείες του κλάδου
Ellinair, Air Mediterranean, Orange2Fly, GainJet, Lumiwings, Blue Bird που έχουν αιτηθεί βοήθεια από τα τέλη Μαρτίου.