Ακόμη και πριν τις εθνικές εκλογές ο τότε τομεάρχης Υποδομών Κώστας Καραμανλής είχε προειδοποιήσει -με σαφή και ξεκάθαρο τρόπο- την διοίκηση της Αττικής Οδού ότι σε περίπτωση νίκης της Ν.Δ. δεν θα υπάρχει κάνενα περιθώριο διαπραγμάτευσης για τα διόδια -σε αντίθεση με ότι έλεγε η προηγούμενη πολιτική ηγεσία του Χρήστου Σπίρτζη.
Οι Εκλογές ανέδειξαν νικητή τη Ν.Δ. και Υπουργός Υποδομών ανέλαβε ο Κ. Καραμανλής.
Αύριο θα ανακοινωθεί επισήμως από την Αττική Οδό ότι αναστέλλονται οι ανακοινωθείσες αυξήσεις διοδίων στον οδικό άξονα. Ανοίγει όμως ένας μεγάλος κύκλος συζητήσεων, για την επόμενη ημέρα της Αττικής Οδού, η σύμβαση για την παραχώρηση της οποίας λήγει τον Οκτώβριο του 2024.
Κατά τη διάρκεια των προγραμματικών δηλώσεων, ο υπουργός Κ. Καραμανλής είχε προειδοποιήσει την Αττική Οδό πως φυσικά η κοινοπραξία έχει συμβατικό δικαίωμα να αυξήσει τα διόδια, η κυβέρνηση όμως έχει πολλούς τρόπους αντίδρασης και πως «δεν θα δεχθεί κανένα τετελεσμένο».
Οι διοικήσεις των δύο κατασκευαστικών ομίλων ΕΛΛΑΚΤΩΡ και ΑΒΑΞ εξηγούν ότι το σχέδιο των αυξήσεων διοδίων συνδέεται με τις διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες για την αναχρηματοδότηση δανεισμού.
Η νέα σύμβαση για την διαχείριση της Αττικής Οδού μετά το 2024 θα είναι το τελευταίο εργαλείο που έχει το ελληνικό δημόσιο ώστε να προχωρήσει νέα έργα υποδομών στην Αττική, από την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης μέχρι την εθνική οδό, μέχρι την επέκταση της Αττικής Οδού προς την Ραφήνα, κ.ά.