Επιμέλεια: Βάιος Κρόκος
Το 2019, η ασφαλιστική αγορά θα συνεχίζει να αντιμετωπίζει δραστικές αλλαγές, λόγω της τεχνολογικής προόδου, των οικονομικών αλλαγών και των πολιτικών εξελίξεων.
Για διευθύνοντες συμβούλους, τοπ στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς, και όχι μόνο, ο insurtech τομέας παραμένει στην κορυφή της στρατηγικής τους ατζέντας.
Σύμφωνα με σχετικά στοιχεία, το 73% των CEOs της ασφαλιστικής βιομηχανίας δηλώνουν, προσωπικά, έτοιμοι να οδηγήσουν την εταιρεία τους προς τον μετασχηματισμό με επιτυχία, εν μέσω έντονου ανταγωνισμού.
Η KPMG, σε συνεργασία με το “The Digital Insurer”, δημοσίευσε πρόσφατα 10 βασικά σημεία-trends γύρω από το insurtech:
«Ψηφιοποίηση ή θάνατος»: Πώς οι ασφαλιστές πρέπει να αλλάξουν εκ βάθρων
Απαιτούνται δομικές αλλαγές στα επιχειρησιακά μοντέλα –από τις ξεχωριστές εργασίες των εκάστοτε τμημάτων στην ομαδική δουλειά και την προσέγγιση της «μεγάλης εικόνας».
Έρχονται τα οικοσυστήματα: Αρκετά συντομότερα από ό,τι περιμένετε
Οι πλατφόρμες που προσφέρουν «αυτοματοποιημένη» ασφάλιση θα αποτελούν τη νέα «κανονικότητα» στην αγορά. Τα στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς για να επιτύχουν στο μέλλον, πλέον, θα πρέπει να έχουν υιοθετήσει αυτά τα μοντέλα, όπου απαιτείται.
Το νέο παιχνίδι: Πάτα το κουμπί
Διογκώνεται η τάση της απεξάρτησης από «παλιούς» τρόπους εργασίας και όλα εστιάζονται πλέον γύρω από τα υπολογιστικά συστήματα και την πρόσβαση στα δεδομένα. Στόχο αποτελεί η βελτίωση του τρόπου με τον οποίο λειτουργεί η εταιρεία, η υψηλότερη απόδοση και τα καλύτερα αποτελέσματα.
Η μείωση του κινδύνου… ψηφιακά
Τα οικοσυστήματα στην Υγεία θα είναι πλέον απαραίτητα σε όσους δραστηριοποιούνται στον τομέα της ζωής. Η συνεισφορά των γνωστών πλέον wearables αυξάνεται συνεχώς και χωρίς την πρόσβαση στην πληροφορία που παρέχουν, οι ασφαλιστές ίσως να μην μπορούν να διαχειριστούν τους κινδύνους των πελατών τους.
Έμφαση στον digital πελάτη
Όπως είθισται, οι επιχειρήσεις πρέπει να αλλάζουν τα μοντέλα του παρελθόντος με νέα. Είναι επιτακτική, λοιπόν, η ανάγκη για μια αλλαγή κουλτούρας και ευθυγράμμιση σε έναν νέο τύπο ασφάλισης, παρέχοντας καλύψεις με διαφορετικούς όρους, σε μια αγορά με μεγάλο αριθμό μικρών κινδύνων.
Τα Data είναι το «πετρέλαιο» του μέλλοντος… και οι τιμές ανεβαίνουν
Τα δεδομένα αποτελούν τον πυλώνα της νέας τάξης πραγμάτων. Οποιαδήποτε έλλειψη δεδομένων μπορεί να δημιουργήσει κενά-προβλήματα στην ομαλή ολοκλήρωση των διαδικασιών.
Κάθε ασφαλιστής με έλλειψη δεδομένων ή συνεργάτες που προσφέρουν βάση δεδομένων θα αντιμετωπίσει εμπόδια ζωτικής σημασίας.
Τεχνητή νοημοσύνη: Οι μηχανές εκπαιδεύονται
Τα αποτελέσματα της τεχνητής νοημοσύνης είναι όλο και πιο εντυπωσιακά και θεωρείται βέβαιο πως θα οδηγήσει σε αύξηση της αποδοτικότητας.
Πληθαίνουν οι καινοτομίες στον κλάδο αυτοκινήτου-Ασαφής η κατεύθυνση
Οι νέες τάσεις γύρω από το Αυτοκίνητο θα συνεχιστούν. Είναι δε πιθανό οι αυτοκινητοβιομηχανίες να μπορέσουν να αναπτύξουν τα δικά τους οικοσυστήματα με καλύψεις για τους πελάτες-αγοραστές.
Η ανάπτυξη των οχημάτων χωρίς οδηγό θα συνεχιστεί, όμως ένα νέο disruption στον τομέα αυτόν ίσως προκληθεί από νέους «παίκτες», που δεν σχετίζονται με κλάδο των μεταφορών.
Τα Big Data αλλάζουν το underwriting
Τα Big Data ίσως υπονομεύσουν τον ρόλο συγκεκριμένου τύπου underwriting. Ωστόσο, θα παραμείνει απαραίτητο σε τομείς όπως η ναυτιλία. Τα οφέλη του underwriting και των αναλογιστών θα παραμένουν σημαντικά. Ίσως όμως προσφέρουν πλέον μεγαλύτερη κατανόηση του τεράστιου όγκου δεδομένων ενός «ψηφιακού ασφαλιστή».
Αναδιοργάνωση και επανεκπαίδευση για έναν ψηφιακό κόσμο
Οι καλές εταιρείες χρειάζονται και καλούς υπαλλήλους. Η στρατολόγηση κατάλληλου ανθρώπινου δυναμικού, το οποίο θα είναι χαρούμενο, θα φέρει και χαρούμενους πελάτες. Εξάλλου, στην ασφαλιστική αγορά, ο χαρούμενος πελάτης είναι συνήθως… ο πιστός πελάτης.
Αναδημοσίευση από το περιοδικό Insurance World