Την προσεχή Δευτέρα (4 Δεκεμβρίου) οι (βασικοί) μέτοχοι του φορέα θα κληθούν να εγκρίνουν την αρχική Δημόσια Προσφορά για το 20% του μετοχικού κεφαλαίου του Διεθνούς Αερολιμένος “Ελευθέριος Βενιζέλος”.
Πράξη ΙΙ, σε σύντομο χρονικό διάστημα καθώς Μαξίμου και οικονομικό επιτελείο επισπεύδουν την σχετική διαδικασία, προφανώς θέλοντας να αξιοποιήσουν το θετικό κλίμα των αγορών για τα ελληνικά assets.
Το άλλο 10% εκ των προτέρων “κλειδωμένο” στην AviAlliance- που ελέγχει ήδη το 40%- έχει την σημασία του καθώς θα λειτουργήσει σαν “μέτρο” αποτίμησης.
Bank of America, Morgan Stanley και Deutsche Bank- ως γνωστόν- έχουν οριστεί ως σύμβουλοι έκδοσης, από το ΤΑΙΠΕΔ, θυμίζοντας πως η πρώτη φάση του σχετικού διαγωνισμού είχε διεξαχθεί το 2019 με 9 ενδιαφερόμενους τότε.
“Κρησάρα” για την αποτίμηση η περίφημη αναθεωρημένη προσφορά για την 20ετή παράταση- το 2018- οπόταν είχε προκύψει η τεράστια διαφορά των-σχεδόν- 750 εκατ.
Θυμίζω πως, η αρχική προσφορά ήταν στα 487 εκατ.€, (600 εκ € με ΦΠΑ) για να καταλήξει στα 1,115 δισ.€ (1,382 δισ. € με ΦΠΑ) μετά από παρέμβαση της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Οι παλαιότεροι θα ενθυμούνται ότι το θέμα είχε ανακινηθεί μετά από ενδελεχή έρευνα (και επιτόπιους ελέγχους) του τότε υπεύθυνου της DG Comp Tommaso Valletti.