Από την Κυρέλα Πέτρου
Το στοίχημα της ανάπτυξης, μέσα από νέες κατηγορίες προϊόντων με μειωμένη και μηδενική περιεκτικότητα σε ζάχαρη, φαίνεται ότι κερδίζει η Coca Cola HBC.
Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στη χθεσινή οικονομική έκθεση για τα αποτελέσματα του α’ εξαμήνου, οι πρωτοβουλίες της εταιρείας για την ικανοποίηση των εξελισσόμενων προτιμήσεων των καταναλωτών και της μεταβαλλόμενης δυναμικής των πελατών της, αποφέρουν αποτελέσματα.
Στο εξεταζόμενο διάστημα, η εταιρεία πούλησε 34 εκατ. κιβώτια καινοτόμων προϊόντων, γεύσεων και συσκευασιών, που αντιπροσωπεύουν το 3,2% του όγκου πωλήσεων του πρώτου εξαμήνου.
Ειδικότερα και όσον αφορά τις πωλήσεις ανά κατηγορία προϊόντων, ο όγκος πωλήσεων των ανθρακούχων αναψυκτικών αυξήθηκε κατά 4,6%, καταγράφοντας επιτάχυνση σε σχέση με την αύξηση κατά 1,8% το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, με αύξηση σε όλες τις αγορές εκτός της Ιταλίας και της Νιγηρίας. Στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών, οι πωλήσεις προϊόντων με χαμηλές και μηδενικές θερμίδες ενισχύθηκαν κατά 18,8% στο πρώτο εξάμηνο, σε σύγκριση με τα προϊόντα πλήρους ζάχαρης, ο όγκος πωλήσεων των οποίων αυξήθηκε κατά 2,9%.
Η Coca-Cola Zero με γεύσεις κεράσι, λεμόνι, lime, ροδάκινο, βανίλια και τζίντζερ, ξεχώρισε ως το σήμα με τη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων κατά 24,9%. Τα σήματα Schweppes και Kinley, που αποτελούν την πρόταση της εταιρείας για τους ενήλικες καταναλωτές, αυξήθηκαν κατά 9,4% και 12,6% αντίστοιχα. Το Royal Bliss, που κυκλοφόρησε σε έξι γεύσεις και τέσσερις αγορές το Μάρτιο, κατέγραψε καλά ποσοστά ανάπτυξης στο δεύτερο τρίμηνο του έτους.
Ο όγκος πωλήσεων στην κατηγορία των εμφιαλωμένων νερών αυξήθηκε κατά 4,8%, με αύξηση και στους τρεις τομείς δραστηριότητας. Η Πολωνία συνεισέφερε περισσότερο στην αύξηση των πωλήσεων.
Η κυκλοφορία του Smartwater τον Απρίλιο σε 10 χώρες συνεισέφερε 0,2 εκατ. κιβώτια στο πρώτο εξάμηνο του έτους.
Στην κατηγορία του έτοιμου προς κατανάλωση τσαγιού, η οποία ανανεώθηκε με την κυκλοφορία του τσαγιού FUZE σε 27 αγορές, ο όγκος πωλήσεων υποχώρησε μόλις κατά 0,6%, μετά από αρκετά χρόνια υποχώρησης κατά μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό. Οι όγκοι πωλήσεων κατέγραψαν διαδοχική βελτίωση, με μείωση κατά 2,5% στο πρώτο τρίμηνο, ακολουθούμενη από αύξηση κατά 0,5% στο δεύτερο τρίμηνο.
Ο όγκος πωλήσεων στην κατηγορία των ποτών ενέργειας διατήρησε τη θετική του δυναμική με αύξηση κατά 33,5% στο πρώτο εξάμηνο, χάρη στις ισχυρές επιδόσεις τόσο από το Monster όσο και το Burn, τα οποία κατέγραψαν οργανική ανάπτυξη κατά 37,6% και 32,4% αντίστοιχα.
Το AdeZ, η νέα σειρά ποτών βασισμένων σε φυτά, κυκλοφόρησε το Μάιο σε 11 χώρες. Αν και πρόκειται για μια εξειδικευμένη κατηγορία, η εταιρεία δηλώνει ιδιαίτερα ικανοποιημένη από την πορεία της κυκλοφορίας και τις πρώτες αντιδράσεις των πελατών.
Η ελληνκή αγορά
Σε ό,τι αφορά ειδικότερα την ελληνική αγορά, αναφέρεται ότι ο όγκος πωλήσεων στην Ελλάδα αυξήθηκε κατά μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό στο πρώτο εξάμηνο, με σύμμαχο τις υψηλές θερμοκρασίες και το σταδιακά βελτιούμενο οικονομικό περιβάλλον.
Η κατηγορία των εμφιαλωμένων νερών συνέβαλε περισσότερο στην αύξηση του όγκου πωλήσεων, ακολουθούμενη από την κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών. Οι πωλήσεις Coca-Cola Zero και Schweppes κατέγραψαν καλές επιδόσεις και ο όγκος πωλήσεων της Sprite ανέκαμψε μετά την κυκλοφορία της Sprite Zero Lemon Mint τον Απρίλιο.
Τα ποτά ενέργειας συνεχίζουν τη θετική πορεία με τη βοήθεια της κυκλοφορίας νέων γεύσεων και της προσθήκης ψυγείων Monster στην αγορά.