Της Κυρέλας Πέτρου
Στο δεύτερο εξάμηνο της χρονιάς θα κάνει την πρώτη του εμφάνιση στην αγορά της Ινδίας το συσκευασμένο κρουασάν, παραγωγής της Britchip Foods Ltd., της κοινοπραξίας, που έχουν συστήσει η Chipita και η Britannia Industries Ltd.
Όπως δήλωσε σε ινδικά μέσα ο αντιπρόεδρος της ινδικής βιομηχανίας, Gunjan Shah, στην παρούσα φάση βρίσκεται σε εξέλιξη η κατασκευή του νέου εργοστασίου, ύψους επένδυσης άνω των 11 εκατ. ευρώ, ενώ στόχος είναι η κοινοπραξία να δραστηριοποιηθεί στην παραγωγή και άλλων προϊόντων.
Πιθανότατα επόμενο προϊόν που θα παραχθεί θα είναι η πραλίνα φουντουκιού, δεδομένου ότι η Chipita έκλεισε το εργοστάσιο παραγωγής της που διατηρούσε στη χώρα, μετά την υπογραφή της συμφωνίας με την Britannia.
Επισημαίνεται ότι σήμερα τα κρουασάν στην Ινδία πωλούνται κυρίως στα εστιατόρια και στους φούρνους και δεν πρόκειται για συσκευασμένα προϊόντα.
H Chipita βασίζεται μεταξύ άλλων, στο ισχυρό δίκτυο της Britannia, η οποία κυριαρχεί στην αγορά των μπισκότων της χώρας, ελέγχοντας μερίδιο 38% στην τοπική αγορά.
Πρόκειται για μια εταιρεία που ιδρύθηκε το 1891, ξεκινώντας από ένα μικρό σπίτι στην Καλκούτα, όπου φτιάχνονταν μπισκότα και σήμερα διαθέτει τα προϊόντα της σε 4,2 εκατομμύρια σημεία λιανικής πώλησης. Πέρα από τα μπισκότα, που αποτελούν και το σήμα κατατεθέν της εταιρείας, η Britannia Industries δραστηριοποιείται ακόμη στις κατηγορίες του ψωμιού, των φρυγανιών και των γαλακτοκομικών.
H Britannia Industries είχε το 2016 τζίρο 1,12 δισ. ευρώ περίπου, ενώ τα καθαρά κέρδη της διαμορφώθηκαν σε περίπου 105 εκατ. ευρώ.
Σημειώνεται ότι στην κοινοπραξία, Britchip Foods Ltd η Britannia κατέχει το 60%, ενώ η Chipita κατέχει το υπόλοιπο 40% του μετοχικού κεφαλαίου.