Deal για την πώληση του παλαιότερου σκάφους του στόλου της υπέγραψε η εισηγμένη στη Νέα Υόρκη, ελληνική ιδιοκτήτρια ξηρού φορτίου, Safe Bulkers, συμφερόντων του εφοπλιστή Πόλυ Χατζηιωάννου.
Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι πούλησε το ιαπωνικής κατασκευής 2005, 76.000 dwt bulker Maritsa panamax σε ακαθάριστη τιμή πώλησης 12,2 εκατομμυρίων δολαρίων. Η ενέργεια ωφελεί διπλά την εταιρεία, η οποία έχει την ευκαιρία να ανανεώσει τον στόλο της, ενώ παράλληλα ενισχύει τα ταμειακά της διαθέσιμα.
Το όνομα του αγοραστή παραμένει άγνωστο. Σύμφωνα με την εταιρεία, η ημερομηνία παράδοσης του πλοίου θα είναι από τον Απρίλιο του 2024 έως τον Μάιο του 2024.
Αυτή είναι η δεύτερη φορά τους τελευταίους μήνες που η Safe Bulkers πωλεί από τα παλαιότερα πλοία του στόλου της. Τον Νοέμβριο, η Safe Bulkers αποδέσμευσε το παλαιότερο τότε σκάφος της – το Katerina panamax, κατασκευής 2004, 76.015 dwt – για 10,2 εκατομμύρια δολάρια. Τώρα, τα παλαιότερα πλοία του στόλου είναι τρία πλοία που κατασκευάστηκαν το 2006.
«Συνεχίζουμε τη στρατηγική μας να πωλούμε επιλεκτικά παλαιότερα πλοία προκειμένου να τα αντικαταστήσουμε με νεότευκτα, με στόχο τη βελτίωση της περιβαλλοντικής απόδοσης του στόλου μας και την αύξηση της ανταγωνιστικότητάς μας στο νέο, πιο αυστηρό ρυθμιστικό περιβάλλον», δήλωσε ο Λουκάς Μπαρμπάρης, πρόεδρος της εταιρείας.
Από τον Δεκέμβριο του 2023, ο στόλος της Safe Bulkers αποτελείται από 48 πλοία ξηρού χύδην – 10 panamax, 12 kamsarmax, 18 post-panamax και οκτώ πλοία κατηγορίας capesize με μέση ηλικία 10 ετών και συνολική μεταφορική ικανότητα 4,8 m dwt.