Της Κυρέλας Πέτρου
Έτοιμη να διεκδικήσει το ποσοσό της Μεβγάλ που βρίσκεται στα χέρια της Vivartia, εφ’ όσον η MIG προχωρήσει στην πώλησή της, δείχνει η κυρία Μαίρη Χατζάκου, η οποία τα τελευταία χρόνια έχει επιστρέψει στην διοίκηση της εταιρείας.
Όπως ανέφερε η ίδια χθες, σε συνάντηση με εκπροσώπους των ΜΜΕ, εάν υλοποιηθεί η κίνηση αυτή, θα αφορά το 43% της βορειοελλαδίτικης γαλακτοβιομηχανίας, που είχε αποκτήσει η Δέλτα, επί διοίκησης Δημήτρη Δασκαλόπουλου. Σημειώνεται ότι στη σχετική συμφωνία, υπάρχει δικαίωμα πρώτης προτίμησης για την κυρία Χατζάκου, αν και η ίδια κρατά χαμηλούς τόνους, εκτιμώντας ότι κάθε τέτοια συζήτηση είναι πρόωρη.
Επισημαίνεται ότι στην οικογένεια Χατζάκου υπάρχει διάδοχη κατάσταση, καθώς τα παιδιά της διευθύνουσας, Κωνσταντίνος και Μαριάννα, εργάζονται ήδη στην εταιρεία, με τον Κωνσταντίνο Χατζάκο να αναλαμβάνει άμεσα την θέση του αναπληρωτή διευθύνοντος συμβούλου.
Στη χθεσινή εκδήλωση, η διευθύνουσα της Μεβγάλ αναφέρθηκε στην αναπτυξιακή πορεία που ακολουθεί η εταιρεία και παρουσίασε το νέο στραγγιστό γιαούρτι Μεβγάλ, για την παραγωγή του οποίου υλοποιήθηκε επένδυση ύψους 5,3 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι η εταιρεία ολοκλήρωσε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου συνολικού ύψους 10 εκατ. ευρώ εκ των οποίων τα 7 εκατ. ευρώ προήλθαν από την πλευρά Χατζάκου.
Η διοίκηση στηρίζει πολλές ελπίδες στο νέο προϊόν, στοχεύοντας σε τριπλασιασμό των πωλήσεών του σε βάθος τριετίας, από 2,8% που είναι σήμερα. Στο γιαούρτι με φρούτα κατέχει το 13,1% και στο παιδικό μερίδιο 15,3%.
Οι πωλήσεις της Μεβγάλ στο πρώτο τετράμηνο τρέχουν με αύξηση 11,3% όταν η συνολική αγορά γαλακτοκομικών προϊόντων ακολουθεί καθοδική τροχιά. Για το 2018 η εταρεία προβλέπει αυξημένες πωλήσεις κατά 12,8% στα 121,5 εκατ. ευρώ από 107,7 εκατ. το 2017. Τα λειτουργικά κέρδη της εταιρείας αναμένεται να διαμορφωθούν στα 9,5 εκατ. ευρώ από 8,1 εκατ. ευρώ το 2017.
Από τα παραπάνω ποσά, 7-8 εκατ. ευρώ θα προέρχονται από νέα προϊόντα. Όπως αναφέρθηκε, η ανάπτυξη προέρχεται από την αύξηση κατά 6,4% στο γάλα, 5,7% στο γιαούρτι, 14,3% στα τυροκομικά και 34% από τα private label.
Η αξία των πωλήσεων στο εξωτερικό αναμένεται να φθάσει τα 36,7 εκατ. ευρώ. Η Μεβγάλ έχει παρουσία σε 36 χώρες και το συνολικό μερίδιο αγοράς της ανέρχεται στο 18,7% για το σύνολο των γαλακτομικών προϊόντων που εξάγει. Στα σχέδια της εταιρείας είναι η επέκταση στο Ισραήλ με προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας στο γιαούρτι και με την προώθηση φέτας με την επωνυμία Μεβγάλ. Στην Ολλανδία η εταιρεία έχει συνάψει συμφωνία με νέο πελάτη για τη φέτα και στην Αγγλία θα συνεργαστεί με μία ακόμη αλυσίδα για γιαούρτια ιδιωτικής ετικέτας.
Τα δάνεια της εταιρείας διαμορφώνονται στα 55 εκατ. ευρώ και από εφέτος θα ξεκινήσει η αποπληρωμή τους. Η κυρία Χατζάκου ανέφερε σχετικά ότι η εταιρεία θα βρίσκεται για αρκετά χρόνια ακόμα στα.. «μνημόνια».