Χρονιά κερδοφορίας ήταν το 2020 για την εταιρεία Euroseas, συμφερόντων του εφοπλιστή Αριστείδη Πίττα.
Οι ανακοινώσεις για το δ’ τρίμηνο του 2020 αποτυπώνουν τη συγκέντρωση εσόδων 12 εκατ. δολαρίων, έναντι 13,3 εκατ. δολάρια το αντίστοιχο τρίμηνο του 2019, μειωμένα δηλαδή κατά σχεδόν κατά 10% από . Η μείωση, σύμφωνα με την εταιρεία, αποδίδεται στα λιγότερα πλοία που λειτούργησαν το τελευταίο τρίμηνο του 2020, αλλά αντισταθμίστηκε από τους υψηλότερους ναύλους.
Η αισιοδοξία στην Euroseas πηγάζει από τα αποτελέσματα ως προς τα καθαρά κέρδη που επέστρεψαν σε θετικό έδαφος. Ειδικότερα, τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 0,6 εκατ. δολάρια έναντι ζημιών 0,8 εκατ. δολαρίων το τέταρτο τρίμηνο του 2019. Τα προσαρμοσμένα EBITDA αυξήθηκαν στα 2,1 εκατ. δολάρια από 1,2 εκατ. δολάρια.
Το μέσο ημερήσιο ισοδύναμο χρονοναύλωσης ανήλθε στα 10.497 δολάρια το τέταρτο τρίμηνο του 2020 από 9.086 δολάρια το ίδιο τρίμηνο του 2019.
Τα ετήσια έσοδα είχαν θετικό πρόσημο, στο +33,2% στα 53,3 εκατ. δολάρια το 2020, έναντι 40 εκατ. δολ. το 2019. Τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 4 εκατ. δολάρια έναντι ζημιών 1,7 εκατ. δολαρίων το 2019.
Ο πρόεδρος και CEO της Euroseas, Αριστείδης Πίττας σχολίασε σχετικά:
«Στη διάρκεια του τετάρτου τριμήνου του 2020 και στις αρχές του 2021, η ναυλαγορά των containerships ενισχύθηκε σημαντικά παρά τις ανησυχίες για την πανδημία, με ορισμένα μεγέθη πλοίων να φτάνουν σε υψηλά δώδεκα ετών. Το τρέχον τρίμηνο, επίσης, καταγράφηκε αύξηση άνω του 40% στις τιμές πωλήσεων μεταχειρισμένων πλοίων και συγκεκριμένα των containerships χωρητικότητας από 1.700 έως και 4.500 TEUs.
Ο στόλος μας επωφελήθηκε από την ενίσχυση της αγοράς, καθώς τέσσερα από τα πλοία μας ανανέωσαν τις ναυλώσεις τους σε διπλάσιους και πλέον συγκρτικά με τα προηγούμενα επίπεδα και αναμένεται να συνεισφέρουν σημαντικά στα έσοδά μας. Παραμένουμε ιδιαίτερα αισιόδοξοι για τις μεσοπρόθεσμες προοπτικές της αγοράς, λόγω του χαμηλού βιβλίου παραγγελιών, της αναμενόμενης ανάκαμψης του εμπορίου μέσω containers, ειδικά, εάν η πανδημία τεθεί υπό έλεγχο, και της επέκτασης των περιβαλλοντικών απαιτήσεων, οι οποίες αυξάνουν τη ζήτηση για περισσότερη χωρητικότητα. Αν, ως απόρροια των ανωτέρω, οι ναύλοι παραμείνουν κοντά στα τρέχοντα επίπεδα για τους επόμενους τέσσερις με πέντε μήνες, θα μπορέσουμε να ανανεώσουμε τις ναυλώσεις για σχεδόν όλα τα πλοία μας σε υψηλότερους ναύλους, από αυτούς τους οποίους λαμβάνουν σήμερα.
Δεδομένου του ενισχυμένου ενδιαφέροντος για τον κλάδο τόσο από τις δημόσιες όσο και από τις ιδιωτικές κεφαλαιαγορές, η συνολική στρατηγική μας παραμένει εστιασμένη στην εκμετάλλευση της τρέχουσας θέσης μας ως η μόνη εισηγμένη εταιρεία με εστίαση σε feeder και μικρά containerships, προκειμένου να συνεχίσουμε να κυνηγάμε ευκαιρίες στην αγορά».