«Η πορεία προς την επιχειρηματική αριστεία» βρέθηκε στο επίκεντρο της ομιλίας του κ. Γεώργιου Κατσαμπή, Εμπορικού Συμβούλου της ΧΑΛΚΟΡ, τομέας διέλασης χαλκού και κραμάτων ΕΛΒΑΛΧΑΛΚΟΡ Α.Ε. κατά τη διάρκεια του Greek Exports Forum.
Ο κ. Κατσαμπής, στην ομιλία του παρουσίασε το έργο, την ιστορία και το όραμα της ΧΑΛΚΟΡ. Ξεκινώντας την τοποθέτησή του, είπε ότι η εταιρεία επεξεργάζεται ένα ιδιαίτερο μέταλλο, τον χαλκό. “Πρόκειται για ένα μέταλλο που μπορεί να ανακυκλωθεί επανειλημμένως, οπότε ανταποκρίνεται απόλυτα στις επιταγές της κυκλικής οικονομίας και βιωσιμότητας” ανέφερε.
Περιγράφοντας την ιστορία της εταιρείας είπε ότι “Η ΧΑΛΚΟΡ ξεκίνησε να λειτουργεί πριν από 86 χρόνια, με μικρή παραγωγή αλλά μεγάλες προσδοκίες”. Επρόκειτο όπως είπε ο κ. Κατσαμπής “για μια οικογενειακή επιχείρηση που ξεκίνησε με όραμα, αξίες, ένστικτο και προχώρησε σε μεγάλες επενδύσεις. Οι αξίες αυτές μεταφέρθηκαν από γενιά σε γενιά, με συνεχείς επενδύσεις στην τεχνολογία και την καινοτομία”.
Η επιτυχία της εταιρείας έγκειται σε μεγάλο βαθμό στην πελατοκεντρική της φιλοσοφία. Αυτό το συστατικό την οδήγησε σε μια δυναμική πορεία ανάπτυξης και εξωστρέφειας.
Πρόκειται για μια καθετοποιημένη βιομηχανία με δικό της χυτήριο, που προχωρά σε σημαντικές συνέργειες, με δικά της εργαστήρια, τελευταίας τεχνολογιας και δική της τεχνογνωσία. Εστιάζει δε, στην διαρκή έρευνα και ανάπτυξη.
Το Ελληνικό Κέντρο Έρευνας Μετάλλων Α.Ε., εστιάζει στη βιομηχανική έρευνα και τεχνολογική ανάπτυξη ή ανάλυση σε τέσσερις βασικούς κλάδους μετάλλου (αλουμίνιο, χαλκός, χάλυβας και ψευδάργυρος) με σκοπό να παρέχει αποτελεσματικές λύσεις στους πελάτες του. Οι δραστηριότητές του, επικεντρώνονται κυρίως σε εφαρμοσμένη τεχνολογική έρευνα.
Όσον αφορά την πελατοκεντρική προσέγγιση της ΧΑΛΚΟΡ, όπως χαρακτηριστικά δήλωσε ο κ. Κατσαμπής: “Ακούμε τους πελάτες μας, κατανοούμε τις ανάγκες τους και αναπτύσσουμε νέα προϊόντα. Μοιραζόμαστε την ίδια κουλτούρα με αυτούς και έτσι κατανοούμε καλύτερα τις ανάγκες τους, έτσι διαμορφώνουμε σχέσεις συνεργασίας μαζί τους. Τους καλούμε να μας επισκεφθούν για να τους γνωρίσουμε καλύτερα κι εκείνοι έχουν την ευκαιρία να διαπιστώσουν το τεχνολογικό μας επίπεδο και να κατανοήσουν τις παραγωγικές μας δυνατότητες”.
Όμως η ΧΑΛΚΟΡ είναι και μια εταιρεία που επενδύει στους ανθρώπους της: “Υπάρχει διαρκής ενημέρωση ανθρώπων μας σε σχέση με τις τάσεις αγορών που μας ενδιαφέρουν. Πρωταγωνιστές είναι οι άνθρωποί μας, το υψηλό επίπεδο, το ταλέντο, η αφοσίωση και ο ενθουσιασμός τους, μας οδηγούν προς το μέλλον. Είμαστε 909 άνθρωποι μας. Επενδύουμε στην εκπαίδευση, την ενίσχυση των δεσμών και συνεργασιών μας με την ακαδημαϊκή κοινότητα, στην εφαρμογή του προγράμματος μαθητείας στη ΧΑΛΚΟΡ έτσι ώστε οι εργαζόμενοι να αποκτήσουν την απαραίτητη βιομηχανική εμπειρία. Παρέχουμε ευκαιριες σταδιοδρομίας και εξέλιξης, επενδύουμε στην υγεια και την ασφάλεια των ανθρώπων. Έχουμε επιβάλλει αυστηρούς κανονισμούς ασφαλείας, προς όφελος των εργαζομένων”.
Παράλληλα, η ΧΑΛΚΟΡ δεν σταματά να συνεργάζεται με φορείς επιχειρηματικής διπλωματίας , στοχεύοντας στην διεύρυνση του γεωγραφικού της αποτυπώματος.
“Το 2022, πετύχαμε κύκλο εργασιών 879 εκατ. ευρώ το 2022 ή 72% συνολικών πωλήσεων εταιρείας. Έχουμε ένα ευρύ δίκτυο αντιπροσώπευσης και συνεργατών, είμαστε μέσα στις αγορές, ενημερωνόμαστε για τις συνθήκες.Παρέχουμε customised solutions και διαθέτουμε αποτελούμε ένα αναγνωρίσιμο brand name διεθνώς” συνέχισε ο κ. Kατσαμπής.
Τώρα η ΧΑΛΚΟΡ, σύμφωνα με τον Εμπορικό Σύμβουλο της εταιρείας, “προετοιμάζεται για το μέλλον της κυκλικής οικονομίας, την αστικοποιηση, την τεχνολογική εξέλιξη και την ελαχιστοποίηση του αποτυπώματός της”. Στόχος της είναι να προσφέρει προϊόντα με μειωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
Ήδη η εταιρεία είναι η πρώτη που έλαβε το πιστοποιητικό ISO για την εξοικονόμηση ενέργειας και την εξοικονομηση νερού.
Η ΧΑΛΚΟΡ έχει επίσης αφήσει και ένα μεγάλο αποτύπωμα στις τοπικές κοινωνίες παρέχοντας απασχόληση και καλύπτοντας τις εκάστοτε ανάγκες.
Η εταιρεία προχωρά με γνώμονα την ανάπτυξη, τις επενδύσεις, τη συνεισφορά, την παραγωγικότητα, την εξωστρέφεια, την απασχόληση, την αναστροφή του brain drain και αποδεικνύει πως μια ελληνική εταιρεία “όταν θέλει μπορεί να καινοτομεί, να παράγει να εξάγει, πετυχαίνοντας να βρίσκεται σε κορυφαίες θέσεις στην παγκόσμια αγορά”.