Την ανάγκη ανανέωσης του ελληνικού στόλου των πλοίων εξαιτίας των επικείμενων προστίμων που θα επιβάλλει η Ευρωπαϊκή Ένωση για το ανθρακικό αποτύπωμα, τόνισε ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Γιώργος Πατέρας στο πλαίσιο εκδήλωσης στο περίπτερο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, στη ΔΕΘ.
Πρόσθεσε, δε, ότι η αντικατάσταση των πλοίων «πράσινα» με πλοία που δεν θα χρησιμοποιούν άνθρακα, αλλά υδρογόνο θα στοιχίσει 11 δισ. ευρώ. Τα επόμενα βήματα είναι η εκπόνηση του business plan και η κατασκευή του πρώτου πλοίου, που θα δείξει ότι η ιδέα είναι υλοποιήσιμη, όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Ο γενικός γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Μανώλης Κουτουλάκης, που είχε τον ρόλο συντονιστή της συζήτησης, τόνισε ότι το business plan θα χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Στο έργο που επιτελεί η Διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνιών, με γνώμονα την καλύτερη δυνατή σύνδεση των νησιών κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες αναφέρθηκε ο διευθυντής της, πλοίαρχος Λιμενικού Σώματος, Γεώργιος Ρίγγας.