Τα κόμιστρα αυξήθηκαν ήδη. Το μεγαλύτερο μέρος αυτών των αυξήσεων φαίνεται ότι θα παραμείνει για πολλά χρόνια. Το Brexit ανέβασε το κόστος για τη μεταφορά ενός φορτηγού από τη Γαλλία στο Ηνωμένο Βασίλειο την προηγούμενη εβδομάδα, κατά +39% σε σχέση με τη μέση τιμή κατά το τρίτο τρίμηνο του 2020.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της παγκόσμιας πλατφόρμας logistics Transporeon, η αύξηση αποδίδεται στην αναζωπύρωση της ζήτησης για μεταφορές εμπορευμάτων που καταγράφηκε την προηγούμενη εβδομάδα, η οποία ανήλθε στο 78% του μέσου όρου της συνήθους κίνησης το εν λόγω διάστημα.
Είχε καταγραφεί μια χαλάρωση λίγο πριν την Πρωτοχρονιά, γιατί η ζήτηση μειώθηκε καθώς πολλές εταιρείες είχαν στοκάρει προϊόντα πριν την αποχώρηση του Ηνωμένου Βασιλείου από την ενιαία αγορά και την τελωνειακή ένωση της ΕΕ προκειμένου να αποφύγουν τυχόν καθυστερήσεις.
Από δω και πέρα όμως, καθώς τα αποθέματα αυτά εξαντλούνται, η εμπορευματική κίνηση επιστρέφει, τα κόμιστρα έχουν αυξηθεί και εκφράζονται φόβοι ότι οι νέες τιμές θα γίνουν κανόνας από δω και στο εξής.