Μια δυσοίωνη πρόβλεψη ανάπτυξαν οι αναλυτές, σχετικά με τον οικονομικό αντίκτυπο που θα μπορούσε να έχει η εξάπλωση του κορονοϊού στον κλάδο των αερομεταφορών.
Σύμφωνα με τις προβλέψεις αυτές, τις οποίες παραθέτει αναλυτικά το οικονομικό πρακτορείο Bloomberg, οι αεροπορικές εταιρείες θα μπορούσαν να κηρύξουν πτώχευση μέχρι τα τέλη Μαίου, εάν οι κυβερνήσεις και η βιομηχανία δεν λάβουν συντονισμένα μέτρα για να αποφύγουν μια τέτοια εξέλιξη.
Πολλές αεροπορικές εταιρείες έχουν ήδη οδηγηθεί σε τεχνική πτώχευση ή έχουν παραβιάσει τις συμφωνίες δανεισμού που έχουν συνάψει, ανέφερε η συμβουλευτική εταιρεία CAPA Center for Aviation με έδρα το Σύδνεϋ.
Οι αερομεταφορείς εξαντλούν γρήγορα τα ταμειακά διαθέσιμά τους επειδή τα αεροσκάφη τους είναι καθηλωμένα και εκείνα που δεν είναι, πετούν όντας άδεια κατά το ήμισυ.
“Μια συντονισμένη δράση κυβέρνησης-βιομηχανίας είναι τώρα απαραίτητη για να αποφευχθεί η καταστροφή”, ανέφερε το κέντρο CAPA. “Διαφορετικά, η προσπάθεια αποφυγής της κρίσης θα είναι σαν να μπαίνουμε σε ένα βίαιο πεδίο μάχης, με πολλά θύματα”, τόνισαν οι αναλυτές.
Η πλειονότητα των μεγαλύτερων αερομεταφορέων στις ΗΠΑ, την Κίνα και τη Μέση Ανατολή είναι πιθανό να επιβιώσουν λόγω της κυβερνητικής βοήθειας ή της στήριξης από τους ίδιους τους ιδιοκτήτες τους, εκτιμούν οι αναλυτές.
Οι αεροπορικές εταιρείες έχουν πληγεί σε τεράστιο βαθμό, αποτελώντας από τα μεγαλύτερα θύματα της εξάπλωσης του ιού – με οικονομικούς όρους.
Πολλοί αερομεταφορείς, από την American Airlines Group Inc έως την Qantas Airways έχουν περιορίσει τη δυναμικότητά τους, ενώ άλλοι όπως η σουηδική SAS AB έχουν προσωρινά θέσει σε διαθεσιμότητα τον μεγαλύτερο όγκο του προσωπικού τους. Η Flybe, η μεγαλύτερη περιφερειακή αεροπορική εταιρεία της Ευρώπης, έχει ήδη καταρρεύσει, αναφέρει το Bloomberg. Οι αερομεταφορείς θα μπορούσαν να υποστούν φέτος απώλειες 113 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών.