Την διανομή του 49% των καθαρών κερδών του 2024 πρότεινε η διοίκηση της Autohellas.

Πρόκειται για 0,85 ευρώ/μετοχή (μικτό) που σύμφωνα με το “κλείσιμο” της Παρασκευής (12,56 ευρώ) αντιστοιχεί σε απόδοση μεγαλύτερη του 6%, διόλου άσχημα.

Επίσης ο συντελεστής κερδοφορίας P/E  δεν ξεπερνά τις 7,5 φορές, καθιστώντας ελκυστική την εταιρεία στην αποτίμηση των 610,7 εκατ. ευρώ.

Για τον Ευτύχιο Βασιλάκη, η κερδοφορία 2024 είναι εξαιρετική, το ερώτημα ωστόσο των αναλυτών αφορά στην διατηρησιμότητα τους και το 2025-κατ’ αρχήν- με τον πρόεδρο της εταιρείας να τονίζει ότι το payout ratio θα διατηρηθεί στο ήμισυ της καθαρής κερδοφορίας.

Υπό κανονικές συνθήκες,βέβαια, γιατί σε περίοδο ρευστότητας/αβεβαιότητας διεθνώς ο καθείς οφείλει να είναι ιδιαίτερα φειδωλός στις προβλέψεις του.

Πάντως, το “ταμείο” της εταιρείας θα ενισχυθεί και φέτος με τα επιπλέον έσοδα από συμμετοχές-μερίσματα (σε Aegean, Trade Estates, ΔΑΑ κ.α.) με ότι αυτό μπορεί να σημαίνει (για την διατηρησιμότητα).

Η Autohellas, όπως και όλες οι εταιρείες με δάνεια/γραμμές χρηματοδότησης κ.λ.π θα ευνοηθεί και από τη μείωση του κόστους χρήματος (ανάλογα με τη μείωση των επιτοκίων από την ΕΚΤ).

Σημείο που χρήζει προσοχής η αναφορά του Ευτύχιου Βασιλάκη πως καταβάλλονται προσπάθειες ώστε να διευρυνθεί η παρουσία της Autohellas στον κλάδο εμπορίας αυτοκινήτων.

Θα πρόκειται για νέα εξαγορά, συμφωνία και για άλλη αντιπροσωπεία… Θα δείξει το 2026…