14.3 C
Athens
23 Δεκεμβρίου 2024, Δευτέρα
Αρχική Επιχειρήσεις Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Αύξηση κερδοφορίας έφεραν πωλήσεις και ανατιμήσεις

Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Αύξηση κερδοφορίας έφεραν πωλήσεις και ανατιμήσεις

0

Ενισχυμένα κατά 27% εμφανίζονται τα προ φόρου κέρδη της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας το 2022, χάρη αφενός στην αύξηση του όγκου πωλήσεων, με την πλήρη επαναλειτουργία των σημείων πώλησης, χωρίς περιορισμούς για πρώτη φορά µετά τη διετία 2020-2021, αφετέρου στις ανατιμήσεις που επέβαλε η εταιρεία.

Σύµφωνα με την οικονοµική έκθεση που δηµοσίευσε στο Γενικό Εµπορικό Μητρώο (ΓΕΜΗ), οι καθαρές πωλήσεις της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας (χωρίς ΕΦΚ ζύθου) ανήλθαν σε 279,88 εκατ. ευρώ έναντι 225,63 εκατ. ευρώ το 2021, καταγράφοντας αύξηση 21,51%.

Ο όγκος πωλήσεων στην εγχώρια αγορά µπίρας αυξήθηκε κατά 10,7% σε σύγκριση µε το 2021, ενώ καθοριστική στα αποτελέσματα του 2022 ήταν η διανοµή των προϊόντων Bacardi που έχει αναλάβει η εταιρεία από τον Απρίλιο του 2021.

Ο ειδικός φόρος κατανάλωσης που εισέπραξε το Ελληνικό ∆ηµόσιο από τις πωλήσεις της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας στην Ελλάδα ήταν το 2022 136,49 εκατ. ευρώ από 117,04 εκατ. ευρώ το 2021, όπως προκύπτει από τις πωλήσεις συμπεριλαμβανομένου του ΕΦΚ που ανήλθαν σε 416,38 εκατ. ευρώ έναντι 342,67 εκατ. ευρώ το 2021.

Τα λειτουργικά κέρδη διαµορφώθηκαν σε 43,71 εκατ. ευρώ έναντι 34,50 εκατ. ευρώ το 2021, καταγράφοντας αύξηση περίπου 27%, τα κέρδη προ φόρων διαµορφώθηκαν σε 43,46 εκατ. ευρώ έναντι 34,14 εκατ. ευρώ το 2021, ενώ τα κέρδη µετά από φόρους ανήλθαν σε 33,43 εκατ. ευρώ, αυξηµένα κατά 25,2%.

Στο μέρος των εξόδων, τα λειτουργικά έξοδα αυξήθηκαν κατά 24,33% το 2022 σε σύγκριση µε το 2021.

Τα έξοδα για ενέργεια, λόγω του σηµαντικά µεγαλύτερου κόστους, ήταν αυξηµένα κατά 3 εκατ. ευρώ σε σύγκριση µε το 2021, ενώ κατά 5,4 εκατ. ευρώ αυξήθηκαν τα έξοδα µεταφορών λόγω της αύξησης των τιµών των καυσίµων αλλά και της αύξησης του όγκου πωλήσεων.

Κατά 2,3 εκατ. ευρώ αυξήθηκαν τα έξοδα προβολής και διαφήµισης της εταιρείας, και κατά 3 εκατ. ευρώ τα έξοδα για δικαιώµατα, συνεπεία των αυξηµένων πωλήσεων.

Σε ό,τι αφορά το επενδυτικό σχέδιο της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, προβλέπεται σειρά επενδύσεων στην ενέργεια στο πλαίσιο του στόχου που έχει τεθεί από τη μητρική Heineken για µηδενικές εκποµπές διοξειδίου του άνθρακα µέχρι το 2023.

Συνολικά για την τριετία 2022 – 2025 προβλέπονται επενδύσεις ύψους 70 εκατ. ευρώ.