Της Ελενας Ερμείδου
Επανέρχονται στους αιθέρες τα αεροπλάνα, οι περιορισμοί εναέριας επιβατικής κίνησης αίρονται, με τον εθνικό μας αερομεταφορέα την Aegean να στοχεύει στην επαναφορά του πτητικού της προγράμματος κατά 50% μέχρι τον προσεχή Σεπτέμβριο, έχοντας ήδη ανακοινώσει την έναρξη των εναερίων πτήσεων εσωτερικού.
Την ίδια στιγμή οι ασφαλιστικές καταγράφουν τις απαιτήσεις του κλάδου χωρίς ακόμα να έχει προβλεφθεί κάποια αλλαγή, μετατροπή ή προσθήκη στις εκδόσεις των νέων συμβολαίων για τις ασφαλίσεις αερομεταφορών.
Σύμφωνα με πηγές του IW από την εγχώρια και διεθνή αγορά οι κλασσικές ρήτρες ασφαλίσεων αερομεταφορών έχουν στις εξαιρέσεις τις καθυστερήσεις για όποια αιτία και αν έχουν συμβεί συνεπώς και δεν αναμένεται μεγάλη αύξηση των απαιτήσεων. Κατά τις ίδιες πηγές δεν αναμένονται και ουσιαστικές αλλαγές στις βασικές ρήτρα ασφάλισης αερομεταφορών.
Σε ό,τι αφορά την νέα παραγωγή ή τις ανανεώσεις των συμβολαίων, προβλέπεται να είναι υποτονική και μειωμένη καθώς οι αεροπορικές, λόγω αναστολής λειτουργίας των επιχειρησιακών τους δραστηριοτήτων έχουν προσεδαφίσει τον στόλο τους ενώ ακόμα και με την άρση των μέτρων δεν αναμένεται να τεθούν στην εναέρια κυκλοφορία όλα τα αεροπλάνα.
Οι πρώτες αυτές εκτιμήσεις της αγοράς αφορούν το δεύτερο και το τρίτο τρίμηνο του 2020. Με το νέο έτος εκτιμάται ότι θα αυξηθεί η παραγωγή ασφαλίσεων αερομεταφορών.
Τέλος σε ό,τι αφορά την ασφάλιση από μεταδοτικές νόσους αυτή δεν παρέχεται στα κλασσικά ασφαλιστήρια εκτός αν υπάρχει ειδική επέκταση. Ευθύνες δε, δεν δύνανται σύμφωνα με την αγορά να θεμελιωθούν σε προγράμματα ασφαλισης αερομεταφορών.