Της Ελενας Ερμείδου
Πατώντας ένα κουμπί, η ανάπτυξη δεν έρχεται και, αν έλθει θα είναι βραχυχρόνια. Οι ασφαλιστικές που θα εργαστούν μακροχρόνια και συστηματικά πάνω στον τομέα ή στους τομείς που έχουν επιλέξει να διακριθούν, βεβαίως και θα αναπτυχθούν. Είναι η υγεία, είναι το αυτοκίνητο, είναι τα προσωπικά ατυχήματα, είναι η περιουσία και οι φυσικές καταστροφές, είναι η ζωή -αν και για αυτό τον τομέα δεν βλέπω πολλά. Ευνοεί το περιβάλλον και οι συγκυρίες στην Ελλάδα. Η Πολιτεία ετοιμάζει σχέδια τα οποία θα οδηγήσουν την Ελλάδα στην ανάπτυξη. Είναι σχέδια με καθυστέρηση που είχαν άλλοτε παραμείνει για τους ασφαλιστές ‘όνειρα θερινής νυκτός’.
Πριν λίγες εβδομάδες από την στήλη αυτή μιλήσαμε για τα σχέδια της Κυβέρνησης να μπει η ιδιωτική ασφάλιση με τον δεύτερο πυλώνα συμπληρωματική της δημόσιας ασφάλισης με την δημιουργία των Ταμείων Επαγγελματικής Ασφάλισης. Μιλήσαμε και για τις φυσικές καταστροφές αλλά δεν μπορεί προχωρήσει κάτι επ αυτού επί της παρούσης τίποτα, αφού δεν υπάρχει σχέδιο από την Κυβέρνηση ώστε να υπάρξει μία αφετηρία συζητήσεων.
Σήμερα ας μιλήσουμε για την Υγεία. Είναι ένα θέμα που απασχολεί και καθημερινά γίνεται το επίκεντρο των συζητήσεων.
Η ΑΧΑ τα τουλάχιστον 4 χρόνια κάνει επιμελώς βήματα για να αναπτύξει τον τομέα υγείας. Βγάζει νέα προγράμματα, εμπλουτίζει τα ήδη υπάρχοντα ερχόμενη να καλύψει κενά. Αντιλαμβάνεται τις ανάγκες και συμπορεύεται με τις εξελίξεις στο τομέα της τεχνολογίας. Στο τελευταίο της επίτευγμα συνδύασε καλύψεις υγείας με τις δυνατότητες που προσφέρει η νέα τεχνολογία. Αν και οι διαχωριστικές γραμμές μεταξύ υπηρεσιών και προϊόντων για κάποιους μπορεί να μην είναι και τόσο ευδιάκριτες, χρειάζονται περισσότερες επεξηγήσεις, η ΑΧΑ χτες παρουσίασε τις νέες της υπηρεσίες.
Μεταξύ άλλων την νέα υπηρεσία τηλεϊατρικής. Τηλεϊατρική σημαίνει ότι τουλάχιστον σε πρώτη φάση ο ασφαλισμένος δεν χρειάζεται να μεταβεί σε νοσοκομείο ή κάποιο εξωτερικό ιατρείο. Η σύνδεση γίνεται με βιντεοκλήση ή και με τηλεφωνική επικοινωνία. Ο γιατρός που συνεργάζεται με την ΑΧΑ θα καθοδηγήσει τον ασφαλισμένο σε θέματα πρόληψης ή να διαγνώσει την πάθηση και να συστήσει μία πρώτη θεραπεία για κοινές ασθένειες , αν υπάρχει δυνατότητα. Πρόκειται για μία ολοκληρωμένη στρατηγική βασισμένη σε δύο πυλώνες. Ο ένας πυλώνας βασίζεται στην πρόληψη και άλλος πυλώνας στο τρόπο αποζημίωσης.
Βλέπουμε ότι η ΑΧΑ προχωρά κάνει βήματα προς το μέλλον της υγείας. Η Πολιτεία επίσης κάνει βήματα για να καλύψει τις ανάγκες για την υγεία
Είναι έτοιμος ο ατομικός ηλεκτρονικός φάκελος υγείας, ο οποίος θα περιλαμβάνει αναλυτικό ιστορικό υγείας, στοιχεία φαρμακευτικής αγωγής, εξετάσεις στις οποίες έχει υποβληθεί και αποτελέσματα αυτών. Η εφαρμογή ήδη λειτουργεί στην πρωτοβάθμια περίθαλψη υγείας. Ο Ηλεκτρονικός Φάκελος Υγείας θα περιλαμβάνει και δημογραφικά και επιδημιολογικά στοιχεία. Ετσι ο ιατρός θα μπορεί να παρακολουθεί την πορεία της υγείας του ασθενή. Παράλληλα και οι πόροι για την υγεία δύνανται να διαχειρίζονται καλύτερα.
Η επόμενη φάση η οποία θα είναι η διεύρυνση της λειτουργίας του Ηλεκτρονικού Φακέλου όπου οι θεράποντες ιατροί θα έχουν την δυνατότητα πρόσβασης ανά περίπτωση, έχοντας λάβει την άδεια και τους κωδικούς. Με βάση τον ν. 4600 του 2019 ο Φάκελος θα ανοίξει σε όλους τους γιατρούς, οι οποίοι θα πρέπει να τον ενημερώνουν».
Μήπως όλα αυτά ήρθε η ώρα των συνδυασμένων υπηρεσιών;
η Πολιτεία να ανοίξει το διάλογο με τις ασφαλιστικές στο θέμα της υγείας, οι ασφαλιστικές να συνεργαστούν με το κράτος, να δώσουν εμπειρία και τεχνογνωσία ; Τα οφέλη θα είναι πολλά, κυρίως ολοκληρωμένες υπηρεσίες και χαμηλότερο κόστος στην πρόσβαση στην υγεία