Από τον Σεπτέμβριο θα λειτουργεί η πλατφόρμα “Know Your Customer” της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζα, όπως δήλωσε πρόσφατα στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, στο περιθώριο εκδήλωσης, η πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας – HDB, Αθηνά Χατζηπέτρου.
Μία πλατφόρμα, η οποία στοχεύει να αναστρέψει τη διαδικασία που ακολουθείται αυτή τη στιγμή, δηλαδή η αίτηση οποιαδήποτε επιχείρησης που θέλει να ενταχθεί στα προϊόντα της Αναπτυξιακής Τράπεζας, να περνάει πρώτα από αυτήν και όχι από τις τράπεζες.
Ταυτόχρονα όμως αυτή η πλατφόρμα θα κάνει “ορατές” τις μικρές και απομακρυσμένες επιχειρήσεις στο τραπεζικό σύστημα ενισχύοντας τον ανταγωνισμό μεταξύ των τραπεζών για να κερδίσουν τον “πελάτη”.
Δηλαδή, όπως εξήγησε η κυρία Χατζηπέτρου, με την πλατφόρμα θα δημιουργηθεί μια καθαρή εικόνα για το σύνολο της επιχειρηματικότητας, για το ακριβές σημείο στο οποίο κόβονται οι επιχειρήσεις από το πρώτο τεστ (φορολογική – ασφαλιστική ενημερότητα και Τειρεσίας) και θα γνωρίζει και η Πολιτεία λεπτομερώς ποιες επιχειρήσεις έχουν πρόβλημα με ποιους φορείς του Δημοσίου.
Είναι σημαντικό όμως, όπως εξήγησε η πρόεδρος, ότι η επιχείρηση που θα περάσει “τεστ” αλλά λόγω μεγέθους ή λόγω του ότι είναι μια καινούργια επιχείρηση, ή μία απομακρυσμένη επιχείρηση και δεν έχει μπορέσει να κάνει αίτηση στο τραπεζικό σύστημα, θα παρουσιάζεται η αίτησή της στο σύνολο του τραπεζικού συστήματος. Με αυτό τον τρόπο θα ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα μεταξύ των τραπεζών ώστε να υπάρχουν περισσότερες πιθανότητες να εγκριθεί η αίτηση από κάποια τράπεζα στο πλαίσιο διεύρυνσης του χαρτοφυλακίου και θα υπάρχουν πιθανότητες να πάρει μια επιχείρηση καλύτερη προσφορά στην ταχύτητα και στο ύψος της χρηματοδότησης.