Τη σφοδρή αντίδραση του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) προκάλεσαν δημοσιεύματα που υποστηρίζουν ότι τα καταστήματα σούπερ μάρκετ αποτελούν εστίες υπερμέταδοσης του κορονοϊού.
Σε ανοιχτή επιστολή του ΙΕΛΚΑ προς το καταναλωτικό κοινό, που υπογράφουν ο Κωνσταντίνος Μαχαίρας, πρόεδρος και ο Λευτέρης Κιοσές, γενικός διευθυντής, χαρακτηρίζουν ανυπόστατα δημοσιεύματα, τα οποία ενδέχεται να δημιουργήσουν ανησυχία ή ακόμα και πανικό στο καταναλωτικό κοινό σε σχέση με την ασφάλεια των αγορών στα σουπερ μάρκετ.
Η υπεύθυνη στάση καταγράφεται στην ομαλή λειτουργία της αγοράς και αναγνωρίζεται και από το κοινό, όπως καταγράφεται στα ευρήματα της πρόσφατης πανελλήνιας έρευνας του ΙΕΛΚΑ (Νοέμβριος 2020), όπου:
- μόλις 8% φοβάται να επισκεφτεί τα καταστήματα σούπερ μάρκετ
- μόλις 14% δεν εμπιστεύεται ότι τα σούπερ μάρκετ λαμβάνουν όλα τα απαραίτητα μέτρα για στην δημόσια υγεία
- μόνο 5% δεν εμπιστεύεται ότι τα σούπερ μάρκετ έχουν επαρκή αποθέματα προϊόντων
Παράλληλα, τους τελευταίους μήνες όλες οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν επενδύσει σημαντικά κεφάλαια στις εξ αποστάσεως αγορές και στα ηλεκτρονικά καταστήματα με κόστος, το οποίο εκτιμάται στα 8 εκατ. ευρώ, παρότι μόλις το 5% των καταναλωτών χαρακτηρίζει το ηλεκτρονικό σούπε ρμάρκετ ως το κύριο κανάλι αγορών τροφίμων και οι διαδικτυακές πωλήσεις αντιστοιχούν σε λιγότερο από το 1% της συνολικής κατανάλωσης.
Εν όψει της αγοράς των εορτών είναι σημαντικό, σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, όλοι να γνωρίζουν ότι οι αλυσίδες σουπερμάρκετ λαμβάνουν όλα τα απαραίτητα μέτρα για τη δημόσια υγεία και την επάρκεια στη διάθεση των προϊόντων.
Το ΙΕΛΚΑ παροτρύνει τους καταναλωτές να τηρούν τα μέτρα προστασίας και ασφάλειας, όπως αποστάσεις και χρήση μάσκας καθώς επίσης και διασταυρώνουν τις πληροφορίες τους και να μην διαδίδουν στοιχεία παραπληροφόρησης, τα οποία μπορούν να βλάψουν την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς.