Μεθαύριο Πέμπτη -και με την προϋπόθεση πως δεν θα δοθεί ένα παράταση- κηρύσσεται η εκκίνηση της διαδικασίας για την παραχώρηση της “Αττικής Οδού“.
Η προθεσμία-πρώτη από σειρά κρίσιμων, που θα ακολουθήσουν- αφορά στην υποβολή φακέλου εκδήλωσης ενδιαφέροντος, και αφού υπήρξαν ουσιαστικές τροποποιήσεις που διευκολύνουν τη συμμετοχή στον “διαγωνισμό των διαγωνισμών” περισσότερων ελληνικών και ξένων εταιρειών, επενδυτικών σχημάτων.
- Για παράδειγμα η μείωση στο 10% (από 20%), το ποσοστό συμμετοχής ενός υποψηφίου σε εταιρεία διαχείρισης αυτοκινητοδρόμου, συμμετοχή που θα μπορεί να είναι και έμμεση μέσω θυγατρικής.
- Ο πλειοδοτικός διαγωνισμός αφορά στην παραχώρηση- για 25ετία– υπηρεσιών σχετικά με τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση με την υφιστάμενη σύμβαση να λήγει το 2024.
Το αντικείμενο της παραχώρησης-όπως αναφέρεται σχετικά- περιλαμβάνει μόνο την υποχρέωση της συντήρησης (και όχι κατασκευαστικό έργο).
Με τα μέχρι και χθες διαθέσιμα στοιχεία:
- 15 είναι οι οντότητες που συμμετέχουν (από κατασκευαστικές μέχρι επενδυτικά χαρτοφυλάκια).
Τα δεδομένα μέχρι στιγμής:
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με το Αυστραλιανό fund First Sentier,
Η Μytilineos με την Vinci,
Η ΕΛΛΑΚΤΩΡ με την ΑΒΑΞ και το fund Ardian
Η ΙΝΤΡΑΚΑΤ έχει συζητήσει με την Macquarie και πιθανά την πορτογαλική Brisa.
Ενδιαφέρον για να κατέβουν στον διαγωνισμό έχουν δείξει και αρκετές ξένες υπερδυνάμεις των αυτοκινητοδρόμων όπως η Ιταλική Autostrade.