Δημήτρης Μαλλάς
Στα σχέδια του Netflix δείχνει να περιλαμβάνεται μία ελληνική παραγωγή, αλλά ακόμη δεν έχει διευκρινιστεί το πότε θα γίνει.
«Φυσικά και θα κάνουμε ελληνική παραγωγή κάποια στιγμή. Απλά, δεν ξέρουμε το πότε» ήταν η απάντηση του Τεντ Σαράντος, του ελληνικής καταγωγής γενικού διευθυντή περιεχομένου του Netflix στη σχετική ερώτηση που του κάναμε κατά τη διάρκεια της ολιγόλεπτης συνάντησης που είχαμε στο πλαίσιο της εκδήλωσης για την παρουσίαση των νέων ευρωπαϊκών παραγωγών της δημοφιλέστερης συνδρομητικής υπηρεσίας video περιεχομένου.
Οι επενδύσεις σε τοπικό περιεχόμενο είναι πολύ μεγάλες από πλευράς Netflix, αν αναλογιστεί κανείς ότι οι νέες ευρωπαϊκές παραγωγές όσον αφορά στο 2018 αναμένεται να φθάσουν στο 1 δισ. δολάρια.
Για τον κ. Σαράντο, ένα από τα μυστικά της επιτυχίας είναι ο συνδυασμός τεχνολογίας και περιεχομένου που έχει επιτευχθεί στο Netflix, όπου το Λος Άντζελες συναντά τη Σίλικον Βάλεϊ. «Κάθε φορά που ένας χρήστης πατά το κουμπί, η υπηρεσία λειτουργεί. Αυτό είναι κάτι εξαιρετικά δύσκολο» σημειώνει ο κ. Σαράντος, προσθέτοντας ότι «οι μηχανικοί μας στη Σίλικον Βάλει πιστεύουν ότι εργάζονται στην καλύτερη εταιρεία τεχνολογίας του κόσμου, ενώ οι εργαζόμενοι στο Λος Άντζελες ότι εργάζονται στον κορυφαίο πάροχο ψυχαγωγικού περιεχομένου. Είμαστε η μόνη εταιρεία από το χώρο της τεχνολογίας Σεβόμαστε την κουλτούρα και των δύο πλευρών και αυτό έχει βοηθήσει πολύ».
Το Netflix επενδύει πολλά στον τομέα του περιεχομένου (σ.σ. 7,5 – 8 δισ. δολάρια το 2018) αλλά και στην τεχνολογία. Όπως σημείωσε ο Ριντ Χέιστινγκς, διευθύνων σύμβουλος του Netflix, κατά τη διάρκεια μίας συζήτησης στρογγυλής τραπέζης, η ετήσια επένδυση στον τομέα της τεχνολογίας φθάνει στο 1,3 δισ. δολάρια.
Ο ανταγωνισμός είναι κάτι που απασχολεί τα στελέχη του Netflix, καθώς το παρελθόν έχει δείξει ότι η επιτυχία δεν απέχει ιδιαίτερα πολύ από την κατάρρευση. «Κάθε ημέρα ξυπνάμε σκεπτόμενοι πως θα αποφύγουμε αυτό το ενδεχόμενο» σημειώνει ο κ. Χέιστινγκς.
Παρά πάντως το γεγονός ότι η Disney θα είναι ένας βασικός ανταγωνιστής, δεν σημαίνει ότι η υφιστάμενη συνεργασία δεν συνεχίζει να υπάρχει. «Μην ξεχνάτε ότι η Disney είναι αυτή που παράγει για λογαριασμό μας τις σειρές με ήρωες της Marvel» επεσήμανε ο κ. Σαράντος σε μία άλλη συζήτηση στρογγυλής τραπέζης που είχαμε τη δυνατότητα να συμμετέχουμε.