Το click away δεν μπορεί να εφαρμοστεί στο λιανεμπόριο ισχυρίζεται ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης Παντελής Φιλιππίδης ο οποίος λέει σε δραματικό τόνο ότι «μέρα με τη μέρα σκοτώνουν τη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα».

Μιλώντας στη voria.gr ο κ. Φιλιππίδης λέεί πως «είναι σχεδόν αδύνατη σε κάποιες περιπτώσεις η εφαρμογή του click away. Για παράδειγμα στην ένδυση, ή την υπόδηση που χρειάζεται δοκιμή των προϊόντων. Δεν έχω ακούσει κανέναν να παραγγέλνει ένα μπλε κοστούμι, νούμερο 50, και να πηγαίνει να το παραλάβει από το κατάστημα».

Σημειώνεται πως με τη συγκεκριμένη μέθοδο, γίνεται η παραγγελία από τον καταναλωτή στο κατάστημα ηλεκτρονικά ή τηλεφωνικά, η παραγγελία ετοιμάζεται, ο πελάτης κλείνει ραντεβού με τον καταστηματάρχη και στη συνέχεια πηγαίνει έξω από το κατάστημα για να παραλάβει την παραγγελία του.

Ο τρόπος αυτός επιλέχθηκε ως ο πλέον ασφαλής προκειμένου αφενός να λειτουργήσει η αγορά και αφετέρου να αποφευχθεί ο συνωστισμός στα καταστήματα, ιδιαίτερα σε επιβαρυμένες περιοχές της χώρας όπως είναι ειδικά η Θεσσαλονίκη.

Παρόλα αυτά ο εκπρόσωπος των εμπόρων της Θεσσαλονίκης διαφωνεί:

«Μόνο δυσλειτουργία θα φέρει στην αγορά το click away και κάποιοι, ιδιαίτερα όσοι έχουν ηλεκτρονικά καταστήματα θα ωφεληθούν ακόμη περισσότερο από την εφαρμογή του» αναφέρει έμπορος υποδημάτων, επισημαίνοντας πως η μικρομεσαία επιχειρηματικότητα στηρίζεται και στην ανθρώπινη επαφή.

«Δεν μπορεί κανείς να αγοράσει ένα ζευγάρι παπούτσια που τα είδε σε μια βιτρίνα, δεν ξέρει πως θα του εφαρμόζουν. Κάποιες φορές το νούμερο από εταιρεία σε εταιρεία διαφοροποιείται. Πως θα κάνει λοιπόν την αγορά του; Ή θα τη μεταθέσει για το μέλλον, ή θα ψωνίσει, ηλεκτρονικά, κάποιο brand που έχει ξαναγοράσει και γνωρίζει την εφαρμογή του» συμπληρώνει ο ίδιος έμπορος.

«Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις δεν έχουν ούτε ηλεκτρονικά καταστήματα, ούτε φυλλάδια για να δει ο καταναλωτής τα προϊόντα που επιθυμεί να αγοράσει. Στην ουσία αποκλείουν τα μικρομεσαία καταστήματα που δραστηριοποιούνται στην ένδυση και στην υπόδηση. Το click away μπορεί να λειτουργεί για ηλεκτρονικές και ηλεκτρικές συσκευές, για παιχνίδια, για εποχικά ενόψει των Χριστουγέννων, τα οποία βέβαια οι περισσότεροι καταναλωτές προτιμούν να τα δουν στη φυσική τους μορφή. Σίγουρα όμως δεν μπορεί να λειτουργήσει στο σύνολο της αγοράς» σημειώνει ο κ. Φιλιππίδης.