της Ελενας Ερμείδου
Στο κόκκινο βρίσκονται οι ασφαλιστικές που διατηρούν χαμηλά τα τιμολόγια αυτοκινήτου λόγω της αύξησης των ατυχημάτων, με το ενδεχόμενο να ξεπεράσουν το 100% στο δείκτη ζημιών και εξόδων προς τα ασφάλιστρα (combined ratio).
Ο δείκτης ζημιών, το loss ratio συνδέεται με την συμπεριφορά κατά την οδήγηση. Η χρήση κινητού, η απότομη επιτάχυνση του οχήματος, οι βίαιες στροφές που έχουν να κάνουν με ελλιπή εκπαίδευση επηρεάζουν το τρόπου οδήγησης με αποτελέσματα τα ατυχήματα και δυστυχήματα τα οποία επιδρούν και στην διαμόρφωση του κόστους της υγείας.
Οι ασφαλιστικές αφού επεξεργαστούν τα αποτελέσματα τους πιθανά να προσανατολιστούν σε νέες αυξήσεις στα τιμολόγια μετά από τις τελευταίες που πραγματοποιήθηκαν τουλάχιστον ένα εξάμηνο πριν. Με αυτό τον τρόπο, ωστόσο “την πληρώνουν” και οι υπεύθυνοι οδηγοί που δεν έχουν προκαλέσει ατυχήματα.
Η νέα τεχνολογία και δη η τηλεματική μπορεί να πάρει διπλό ρόλο στην ασφάλιση. Από την μία να βοηθήσει στην διατηρησιμότητα των πελατών καθώς στην περίπτωση που ο πελάτης συναντήσει αυξημένο τιμολόγιο πιθανά να μεταφέρει το συμβόλαιο του σε άλλη ασφαλιστική από μόνος του ή μέσω του ασφαλιστή του, και από την άλλη παρακολουθώντας μέσω της τηλεματικής το τρόπο που οδηγεί να εκπαιδευτεί και να βελτιώσει την συμπεριφορά, οδηγώντας στην μείωση του δείκτη ζημιών και εξόδων προς τα ασφάλιστρα ο οποίος για να είναι βιώσιμος θα πρέπει να βρίσκεται κάτω του 100%.
Τα ασφαλιστικά αυτά προϊόντα μπορούν να εξυγιάνουν το χαρτοφυλάκιο των ασφαλιστικών παράλληλα και να βοηθήσουν τις ασφαλιστικές να διαχειριστούν καλύτερα το ρίσκο, μειώνοντας τις απαιτήσεις για αποζημιώσεις.
Η άρνηση του ασφαλισμένου στο να ενσωματώσει την τεχνολογία της τηλεματικής στο αυτοκίνητο του είναι πιθανή. Ωστόσο στην περίπτωση αυτή τα τμήματα μάρκετινγκ θα πρέπει να αναλάβουν ρόλο και να σχεδιάσουν κίνητρα πιθανά σε συνεργασία με εξειδικευμένες εταιρείες τεχνολογίας να σχεδιάσουν κίνητρα ανά περίπτωση που ανταμείβουν την σωστή συμπεριφορά κατά την οδήγηση.
Ρόλο παράλληλο θα πρέπει να αποκτήσουν και οι ασφαλιστικές οδικής βοήθειας οι οποίες θα πρέπει να είναι συνδεδεμένες και να ενημερώνονται αυτόματα σε περίπτωση που συμβεί κάποιο ατύχημα.
Με άλλα λόγια η χρήση της νέας τεχνολογία σε συνδυασμό με την συμμόρφωση του ασφαλισμένου παρέχει την δυνατότητα στις ασφαλιστικές στο να μπορούν να διαχειριστούν καλύτερα τις απαιτήσεις, να μειώσουν τις δαπάνες και το μέσο κόστος αποζημιώσεων.
Σημειώνεται σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, τα Οδικά Τροχαία Ατυχήματα, που συνέβησαν σεολόκληρη τη Χώρα τον μήνα Ιούνιο και προκάλεσαν το θάνατο ή τον τραυματισμό ατόμων, αυξήθηκαν κατά 10,5% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2018 (1.038 τον Ιούνιο του 2019, έναντι 939 τον Ιούνιο του
Από τα παθόντα πρόσωπα των οδικών τροχαίων ατυχημάτων, κατεγράφησαν 73 νεκροί, 76 βαριά τραυματίες και 1.157 ελαφρά τραυματίες, έναντι 49 νεκρών, 60 βαριά τραυματιών και 1.110 ελαφρά τραυματιών τον Ιούνιο του 2018, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 49,0% σε νεκρούς, κατά 26,7% σε βαριά τραυματίες και κατά 4,2% σε ελαφρά τραυματίες.