του Βάιου Κρόκου
Η τάση για μειώσεις στα ασφάλιστρα αυτοκινήτου, απόρροια των συνεπειών της πρώτης φάσης της πανδημίας (πρώτο lockdown) και του έντονου ανταγωνισμού δεν διαφοροποιήθηκε από τότε ως σήμερα, τέλος του έτους.
Στον αντίποδα, οι συνθήκες – σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς – είναι διαφορετικές στο β’ lockdown γεγονός που προκαλεί προβληματισμό. Όπως σημειώνουν, τα επίπεδα κυκλοφορίας ήταν σαφώς πολύ αυξημένα σε σχέση με τον Μάρτιο, με ότι αυτό συνεπάγεται σε επίπεδο τροχαίων ατυχημάτων, αποζημιώσεων και loss ratio.
Σε αυτό το πλαίσιο, υπενθυμίζουν χαρακτηριστικά πως τον μήνα Σεπτέμβριο τα τροχαία ατυχήματα αυξήθηκαν αισθητά. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ:
“Τα Οδικά Τροχαία Ατυχήματα, που συνέβησαν σε ολόκληρη τη Χώρα και προκάλεσαν τοv θάνατο ή τον τραυματισμό ατόμων, αυξήθηκαν κατά 9,4% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019 (1.003 τον Σεπτέμβριο του 2020, έναντι 917 τον Σεπτέμβριο του 2019).Από τα παθόντα πρόσωπα των οδικών τροχαίων ατυχημάτων, καταγράφηκαν 71 νεκροί, 59 βαριά τραυματίες και 1.104 ελαφρά τραυματίες, έναντι 70 νεκρών, 59 βαριά τραυματιών και 1.040 ελαφρά τραυματιών τον Σεπτέμβριο του 2019, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 1,4% σε νεκρούς, κατά 6,2% σε ελαφρά τραυματίες ενώ για τους βαριά τραυματίες δεν παρατηρείται μεταβολή“.
Ο “πόλεμος τιμών” πάντως φαίνεται να συνεχίζεται με πρωταγωνίστριες διάφορες πλατφόρμες πωλήσεων και με αρκετές ασφαλιστικές να θέλουν να ανεβάσουν τον πήχυ στην παραγωγή τους με απόκτηση χαρτοφυλακίων με δέλερ τα ασφάλιστρα.
Τέλη Κυκλοφορίας ανα χιλιόμετρο
Σε παράταση στην πληρωμή για τα τέλη κυκλοφορίας 2021 οδεύει το υπουργείο Οικονομικών. Οι συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί λόγω του κοροναϊού οδηγούν την κυβέρνηση σε παράταση στα τέλη κυκλοφορίας Με τα σχετικά ειδοποιητήρια των τελών κυκλοφορίας να είναι αναρτημένα στο TaxisNet εδώ και ημέρες, ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να δοθεί παράταση στην καταβολή τους και μετά το τέλος Δεκεμβρίου. Όσον αφορά το ενδεχόμενο καταβολής των τελών κυκλοφορίας με το μήνα, ο κ. Σταϊκούρας δήλωσε ότι αξιολογείται «όμως αυτό δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να πάμε στην άλλη άκρη ότι υλοποιείται». Σύμφωνα με πληροφορίες το επικρατέστερο σενάριο είναι να δοθεί μέχρι τέλος Φεβρουαρίου.
Εν μέσω της τρέχουσας δύσκολης κατάστασης, διάφορες προτάσεις φαίνεται πως έχουν προωθηθεί προς την ηγεσία του ΥΠΟΙΚ. Ακόμα και η σύνδεση του κόστους των τελών κυκλοφορίας ανάλογα με την χρήση του οχήματος – όπως συμβαίνει και στην ασφαλιστική αγορά με ασφάλιστρα ανά χιλιόμετρο. Για την ώρα, πάντως, είναι δύσκολο να εφαρμοστεί κάτι τέτοιο άμεσα και το πιθανότερο σενάριο είναι η πληρωμή ανά μήνα. Σε αυτό το πλαίσιο χρήσιμο εργαλείο αναμένεται να είναι η νέα βάση δεδομένων στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr)
διαβάστε επίσης: Άλλη μια προσπάθεια για τα ανασφάλιστα με νέα βάση δεδομένων