του Βάιου Κρόκου

Μπορεί η συνολική παραγωγή να βελτιώνεται αισθητά μήνα με τον μήνα για το σύνολο της ασφαλιστικής αγοράς, νευρικότητα επικρατεί στον κλάδο Αυτοκινήτου. Ναι μεν η εικόνα βελτιώνεται ύστερα από την άρση του lockdown και την επανεκκίνηση δραστηριοτήτων, το αποτέλεσμα των εργασιών παραμένουν όμως σε αρνητικό πρόσημο.

Για το πρώτο 5μηνο ο κλάδος αστικής ευθύνης χερσαίων οχημάτων βρέθηκε στο -2,1%. Στη σύγκριση Μάιος 2021 – Μάιος 2020 επανέρχεται θετικό στο +1,2%.

Η εικόνα σήμερα

Κατά τις εκτιμήσεις της αγοράς σήμερα, οι υπάρχουσες τάσεις στην αγορά διατηρούνται: Εταιρείες μείωσαν τα ασφάλιστρα λόγω πολιτικών για διευκολύνσεις στους ασφαλισμένους ή έχοντας ως στρατηγική επιλογή την απόκτηση μεγαλύτερων μεριδίων αγοράς (ο κλάδος κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο στις γενικές ασφαλίσεις).

Αλλάζουν ωστόσο πλέον τα δεδομένα καθώς η επιστροφή στην κανονικότητα, και η αυξημένη κίνηση στους δρόμους ελλοχεύει κινδύνους για αύξηση των ατυχημάτων και της σφοδρότητας εν τέλει αυτών.

Στα τελευταία στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ (Απρίλιο 2021), τα οδικά τροχαία ατυχήματα που συνέβησαν σε ολόκληρη τη χώρα και προκάλεσαν τοv θάνατο ή τον τραυματισμό ατόμων, αυξήθηκαν κατά 140,7% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2020 (751 τον Απρίλιο του 2021, έναντι 312 τον Απρίλιο του 2020). Υπενθυμίζεται ωστόσο, πως την αντίστοιχη περσινή περίοδο λάμβανε χώρα το πρώτο κύμα της πανδημίας και του lockdown.

Από τα παθόντα πρόσωπα των οδικών τροχαίων ατυχημάτων, καταγράφηκαν 35 νεκροί, 36 βαριά τραυματίες και 790 ελαφρά τραυματίες, έναντι 23 νεκρών, 28 βαριά τραυματιών και 320 ελαφρά τραυματιών τον Απρίλιο του 2020, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 52,2% σε νεκρούς, κατά 28,6% σε βαριά τραυματίες και κατά 146,9% σε ελαφρά τραυματίες.

Οι ταξινομήσεις

Ομαλοποιείται και η κατάσταση με την αύξηση των ταξινομήσεων, γεγονός που δημιουργεί ανάγκη ασφάλισης. Άνοδος 141,3% στα νέα επιβατικά τον Μάιο, ευνόητα υψηλότερα από πέρυσι, χωρίς όμως να φτάσουμε ακόμα στα επίπεδα του 2019.

Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής

 

Κατά τα άλλα, ο έντονος ανταγωνισμός από όλα τα κανάλια διανομής (πλατφόρμες κ.α) αναμένεται να συνεχιστεί με αμείωτο ρυθμό…