Στην καθολική αναβάθμιση της πρωτεύουσας στοχεύει το στρατηγικό σχέδιο του έργου «Ιστορικό Εμπορικό Κέντρο Πλάκα – Μοναστηράκι», που αποτελεί πρωτοβουλία του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών.
Στην εναρκτήρια συνάντηση του έργου, η οποία πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 30 Οκτωβρίου 2019 στο E.E.A., παρέστησαν, μεταξύ άλλων, ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Παναγιώτης Σταμπουλίδης, εκπροσωπώντας τον Δήμαρχο Αθηναίων κ. Κώστα Μπακογιάννη ο Αντιδήμαρχος κ. Ελευθέριος Σκιαδάς, ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου κ. Χρήστος Τεντόμας, ο Αντιδήμαρχος κ. Γεώργιος Αποστολόπουλος, μέλη της Διοικητικής Επιτροπής του Ε.Ε.Α. –Ν. Γρέντζελος, Γ. Ζηκόπουλος, Γ. Βαφειαδάκης– ο Πρόεδρος των καταστηματαρχών Πλάκας κ. Θεόδωρος Βλάρας, ο Πρόεδρος του Σωματείου Παλαιοπωλών κ. Εμμανουήλ Λυγιδάκης και πλήθος επαγγελματιών – επιχειρηματιών της περιοχής.
Ο Πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών κ. Γιάννης Χατζηθεοδοσίου ανέδειξε τα σημαντικά οφέλη που θα έχει το έργο – ένα ανοικτό εμπορικό κέντρο στην περιοχή Πλάκας, Μοναστηρακίου- για τις 1.000 και πλέον επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται εκεί, αλλά και συνολικά για την αναβάθμιση του κέντρου της πόλης. Το Ε.Ε.Α., όπως εξήγησε, θα χρηματοδοτήσει εξ ολοκλήρου τη μελέτη που θα πραγματοποιηθεί τους αμέσως επόμενους μήνες, προκειμένου στη συνέχεια να αναζητηθούν οι απαιτούμενοι πόροι.
Ο εμπνευστής του έργου κ. Νίκος Κογιουμτσής, Β’ Αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου, Πρόεδρος της Επιτροπής Εμπόρων-Τουρισμού του Ε.Ε.Α. και μέλος της ΕΣΕΕ, ανέφερε ότι το «Ιστορικό Εμπορικό Κέντρο Πλάκα – Μοναστηράκι» θα δώσει
- σημαντική προστιθέμενη αξία στην Αθήνα και υπογράμμισε την ανάγκη κοινών και αποφασιστικών βηματισμών για να γίνει άμεσα πράξη.
Τους βασικούς άξονες του στρατηγικού σχεδιασμού, που θα ακολουθήσει, παρουσίασαν οι κ.κ. Θεόδωρος Καρυπίδης και Βασίλης Μπλέτσιος, στελέχη της εταιρίας που έχει αναλάβει την εκπόνηση του master plan, αναδεικνύοντας την ιστορική εμπορική αξία της περιοχής, αποτυπώνοντας τη σημερινή εμπορική κατάστασή της, υπογραμμίζοντας τα προβλήματα, και καταγράφοντας τις διαδικασίες και τις απαραίτητες παρεμβάσεις που πρέπει να λάβουν χώρα.
Στη διαβούλευση που πραγματοποιήθηκε συμφωνήθηκε η στενή συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων ομάδων, φορέων, ατόμων, ειδικών για να γίνει η Αγορά της Αθήνας Νο1 και το έργο αυτό να αποτελέσει πρότυπο και για άλλες πόλεις της χώρας.
Ακόμη, στο πλαίσιο της εκδήλωσης, ο κ. Νικόλας Σωπύλης, στέλεχος ελληνικής start up επιχείρησης, παρουσίασε τη δυνατότητα εικονικής περιήγησης σε καταστήματα, η οποία θα μπορούσε να αξιοποιηθεί και στο συγκεκριμένο έργο.
Παρεμπόριο
Μεταξύ άλλων, στη διάρκεια του διαλόγου ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή εξήγγειλε την πρόθεση του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων για τη σύσταση, μέχρι τις αρχές του νέου έτους, ενός νέου φορέα για την αντιμετώπιση του παρεμπορίου, ενώ ανέφερε ακόμη ότι για πρώτη φορά όλα τα κλιμάκια που συμμετέχουν στους ελέγχους θα μπορούν πλέον να κατάσχουν και όχι να δεσμεύουν προϊόντα. Επιπροσθέτως, θα δοθεί, όπως είπε η δυνατότητα στους φορείς όπως είναι οι δήμοι, οι περιφέρειες και το κεντρικό κράτος, όταν δεν διαθέτουν τις δυνάμεις, να παρεμβαίνουν σε θέματα ελέγχου και με ιδιωτικά σχήματα.