Γράφει η «ξενοδόχος»
Την εκτίμηση ότι το τρίτο τρίμηνο του 2021 θα είναι το πρώτο κερδοφόρο για την Aegean σε περιβάλλον Covid- 19 έκανε χθες ο πρόεδρος της κ. Ευτύχης Βασιλάκης στην τηλεδιάσκεψη των αναλυτών με αφορμή τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου.
Ο ίδιος εκτίμησε ότι η χειρότερη περίοδος της πανδημίας έχει περάσει, ενώ ειδικά όσον αφορά την Αegean για το επόμενο διάστημα από τον Οκτώβριο έως το Μάρτιο θα κινηθεί με μειωμένη δραστηριότητα σε ποσοστό 12% έως 25% (ανάλογα με το πώς θα διαμορφωθούν οι συνθήκες το χειμώνα) σε σύγκριση με το 2019.
Επιπλέον και προκειμένου να έχει έτοιμο και πιο αποδοτικό τον στόλο για την επόμενη μέρα, η μεγαλύτερη εγχώρια αεροπορική επιταχύνει το πρόγραμμα παραλαβή νέων αεροσκαφών για τη διετία 2022- 2023, το οποίο είχε επιμηκύνει έως το 2026, στο πλαίσιο της μεγάλης παραγγελίας των 46 Α320neo από την Αirbus.
H εταιρεία θα παραλάβει 22 νέα αεροσκάφη την επόμενη διετία, φθάνοντας συνολικά τα 31 μέσα στο 2023 από το σύνολο των 46, όσα δηλαδή είχε προγραμματίσει πρίν ακόμη ξεσπάσει η πανδημία.
Ως λόγοι για την επιτάχυνση του προγράμματος προτάσσονται η μείωση του λειτουργικού κόστους από τη νέα τεχνολογία των αεροσκαφών, τους καλύτερους όρους sale & leaseback (π.χ. σε σχέση με την ευελιξία, την περίοδο της μίσθωσης, τη χρηματοδότηση κ.τ.λ..).
Για το επόμενο έτος, έστω κι αν ακόμη δεν έχουν ανακοινωθεί τα πλάνα για το πρόγραμμα της εταιρείας, στόχος της διοίκησης είναι να ενισχύσει εκ νέου τις συνδέσεις από/ προς την ελληνική πρωτεύουσα. Επισημαίνεται εδώ ότι η μεγάλη πλειονότητα των αεροπορικών εντός κι εκτός Ελλάδος, όλο το προηγούμενο διάστημα προτίμησε να ενισχύσει τις απευθείας συνδέσεις από το εξωτερικό με δημοφιλείς ελληνικούς νησιωτικούς προορισμούς ακολουθώντας την τάση και την επιθυμία των ταξιδιωτών να παραμένουν όσο το δυνατόν λιγότερο χρόνο σε ενδιάμεσους σταθμούς και αεροδρόμια.
Τώρα όσον αφορά την Αθήνα, το 2021 φαίνεται ότι ήταν ο ‘’πάτος’’ για τους μεγάλους αστικούς προορισμούς που σταδιακά θα αρχίσουν να ανακάμπτουν.
Επιπλέον, παραμένει η τάση για ταξίδια σε μικρότερους προορισμούς και νησιά, επομένως το αεροδρόμιο της Αθήνας είναι η σύνδεση για αυτά τα νησιά ή ακόμη και για δημοφιλείς προορισμούς που είναι προσβάσιμοι οδικώς.
Ηράκλειο και Θεσσαλονίκη είναι οι δύο επίσης κόμβοι τους οποίους σκοπεύει να ενισχύσει η εταιρεία την επόμενη χρονιά.