Γράφει η «ξενοδόχος»
Κίνητρα και διευκολύνσεις για ταξίδια αργότερα, έως και το πρώτο τρίμηνο του 2021 δίνει η Aegean, ο μεγαλύτερος εγχώριος αερομεταφορέας, που έχει καθηλώσει τη συντριπτική πλειονότητα των αεροσκαφών της, όπως άλλωστε και το σύνολο των αεροπορικών λόγω ταξιδιωτικών περιορισμών και κατάρρευσης της επιβατικής κίνησης.
Χαρακτηριστική είναι η «βουτιά» της επιβατικής κίνησης στο Ελ. Βενιζέλος το μήνα Μάρτιο, σε ποσοστό 61,3% σηματοδοτώντας τη χειρότερη- ιστορικά- επίδοση του μεγαλύτερου αεροδρομίου της χώρας. Η εξέλιξη της κίνησης επιδεινώθηκε ραγδαία κατά το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Μαρτίου, λόγω των εκτεταμένων μέτρων αποκλεισμού χωρών που είχαν ως αποτέλεσμα την αναστολή πτήσεων αεροπορικών εταιρειών.
Τόσο οι επιβάτες εσωτερικού όσο και εξωτερικού κατέγραψαν μείωση της τάξης του 60% και 62% αντίστοιχα. Συνολικά, κατά τους πρώτους τρεις μήνες του έτους, η κίνηση του αεροδρομίου ανήλθε στο επίπεδο των 3,5 εκατ. επιβατών, σημειώνοντας πτώση της τάξης του 20,5% σε σχέση με το 2019, λόγω της σημαντικής μείωσης που σημειώθηκε κατά τη διάρκεια του Μαρτίου. Οι επιβάτες εξωτερικού μειώθηκαν κατά 18,6%, ενώ οι επιβάτες εσωτερικού παρουσίασαν πτώση της τάξης του 24,4%.
Εν μέσω του …ζοφερού αυτού περιβάλλοντος και των γενικότερων συνθηκών, η Aegean δίνει τη δυνατότητα σε όσους ταξιδιώτες έχουν εισιτήρια μέχρι 31/05/2020, να το αλλάξουν online χωρίς κόστος, μεταθέτοντας τις κρατήσεις σε όποια ημερομηνία επιθυμούν έως και 27/03/2021 χωρίς χρέωση διαφοράς ναύλου, – χωρίς χρέωση αλλαγής (rebooking fees), εξασφαλίζοντας μηδενική διαφορά κόστους ανεξάρτητα από το ναύλο του νέου εισιτηρίου και κερδίζοντας 2.000 επιπλέον μίλια εξαργύρωσης με την αλλαγή του εισιτηρίου μέχρι τις 8 Απριλίου 2020. Η νέα ημερομηνία ταξιδιού θα πρέπει να είναι από την 1η Ιουνίου 2020 έως και 27 Μαρτίου 2021.
Σε όλη την Ευρώπη αλλά και διεθνώς, η πολιτική των αεροπορικών αυτή την στιγμή επικεντρώνεται στο να διατηρήσουν όσο το δυνατόν περισσότερες «δυνάμεις» και δή ταμειακά διαθέσιμα δεδομένου ότι είναι άγνωστο το πότε θα επανέλθει η ομαλότητα στις αερομεταφορές. Δεν είναι τυχαίο ότι με βάση τις εκτιμήσεις της ΙΑΤΑ, της Διεθνούς Ενωσης Αερομεταφορών, οι αεροπορικές εταιρείες υπολογίζεται ότι θα έχουν καθαρές ζημίες για το δεύτερο τρίμηνο του 2020 έως το τέλος Ιουνίου στα 39 δισ. δολάρια, λόγω της πτώσης της επιβατικής κίνησης. Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, η ΙΑΤΑ εκτιμά ότι οι αερομεταφορείς μπορεί να χρειαστεί να «κάψουν» ταμειακά διαθέσιμα ύψους 61 δισ. δολάρια κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου του έτους, λόγω ακριβώς της κρίσης του κορωνοϊού. Γι’ αυτό και είναι παραπάνω από απαραίτητη η στήριξη από τις κυβερνήσεις, σύμφωνα με τους επιτελείς της Διεθνούς Ενωσης Αερομεταφορών. Στο πλαίσιο αυτό η ΙΑΤΑ θεωρεί σημαντικές και τις πρωτοβουλίες που έχουν ληφθεί σε διάφορες χώρες (π.χ. στην Ολλανδία), ώστε να χαλαρώσουν το νομοθετικό πλαίσιο και να λαμβάνουν οι ταξιδιώτες vouchers για μελλοντικά ταξίδια αντί για επιστροφές χρημάτων, δίνοντας «ανάσα» στις ανάγκες των αεροπορικών για ρευστό.