Δυσοίωνα είναι τα μέχρι στιγμής σημάδια για την ελληνική ακτοπλοΐα. Οι απώλειες εκτιμώνται τεράστιες, τα κόστη εξίσου μεγάλα και οι ιδιοκτήτες επιβατηγών πλοίων παρακολουθούν “παγωμένοι” τις εξελίξεις αγωνιώντας για τη θερινή σεζόν…
Σύμφωνα με εκτιμήσεις οι απώλειες για όλο το 2020 ενδεχομένως να φθάσουν στα 290.000 ευρώ, τουτέστιν 45,12%.
Με μια επιστολή – αίτημα που απέστειλε ο ΣΕΕΝ προς το αρμόδιο υπουργείο Ναυτιλίας ζητείται ο χαρακτηρισμός των ελαχίστων αναγκαίων δρομολογίων που πρέπει να εκτελούνται κάτω από τις σημερινές συνθήκες για την εξυπηρέτηση των νησιών, ως Δρομολογίων Δημόσιας Υπηρεσίας.
Παράλληλα ζητείται η υπογραφή σχετικών συμβάσεων Ανάθεσης Δημόσιας Υπηρεσίας με τα πλοία τα οποία έχουν σήμερα δρομολογιακές υποχρεώσεις.
Το σκεπτικό της πρότασης βασίζεται:
- Στο ανύπαρκτο επιβατικό μεταφορικό έργο όλων των δρομολογίων που εκτελούνται σήμερα (μείωση 90%), χωρίς καμία προοπτική βελτίωσης τουλάχιστον μέχρι τέλος Μαΐου.
- Στην καθημερινή μείωση των εμπορευματικών μεταφορών με πρόβλεψη περαιτέρω μείωσης στο 40% την τρέχουσα εβδομάδα.
- Στο γεγονός ότι όλα τα δρομολόγια που εκτελούνται σήμερα συγκεντρώνουν τα χαρακτηριστικά των δρομολογίων (και μάλιστα με σχεδόν μηδενική επιβατική κίνηση) τα οποία σήμερα χαρακτηρίζονται ως Δημόσια Υπηρεσία, συνεπώς πρέπει να αντιμετωπιστούν σύμφωνα με την μέχρι σήμερα ακολουθούμενη πρακτική.
- Στην αναγκαιότητα εξυπηρέτησης των νησιών για τη διατήρηση της συνοχής της Χώρας, την εξυπηρέτηση έστω και αυτών των ελάχιστων επιβατών, για την τροφοδοσία των νησιών και την αντιμετώπιση προβλημάτων που έχουν σχέση με το μεταναστευτικό.
- Στην επί της ουσίας επιβολής υποχρέωσης στα πλοία των Εταιρειών μας για την εκτέλεση των απαραίτητων δρομολογίων.