Για την ακρίβεια “παγώνουν” τις δόσεις δανείων για επιχειρήσεις και νοικοκυριά με αυτοματοποιημένο τρόπο και χωρίς περιττή γραφειοκρατία.
Τράπεζες και Εταιρείες Διαχείρισης Απαιτήσεων (servicers) επικοινωνoύν με τους πελάτες τους μέσω σταθερού τηλεφώνου ή μηνυμάτων στο κινητό και προτείνουν ρυθμίσεις οφειλών χωρίς να χρειάζεται επίσκεψη στο τραπεζικό κατάστημα.
- Τα προγράμματα αναστολής δόσεων για 3 ή για 6 μήνες αφορούν όσα φυσικά ή νομικά πρόσωπα ήταν μέχρι σήμερα συνεπείς στις υποχρεώσεις τους.
- Σε όσους εμφάνιζαν ήδη καθυστέρηση οι τράπεζες προτείνουν κυρίως προγράμματα ρυθμίσεων.
Οι πελάτες οφείλουν να αποδείξουν την δυσκολία που προκαλεί η κρίση του κορωνοϊού και την αδυναμία ανταπόκρισης στις υποχρεώσεις τους με βάση τα εισοδήματα και το είδος της δραστηριότητας τους. Η αναστολή καταβολής δόσεων συμφωνείται τηλεφωνικά και αφού έχει καταγραφεί η συνομιλία με τον πελάτη.
Ήδη οι τράπεζες έχουν δημιουργήσει call centers που πραγματοποιούν καθημερινά εκατοντάδες κλήσεις. Aνάλογη διαδικασία ακολουθείται και για όσους δανειολήπτες καλούν με δική τους πρωτοβουλία την τράπεζα.