Από την έναρξη της εξάπλωσης του κορωνοϊού, οι οικονομίες αλλά και οι κοινωνίες δοκιμάζονται, εταιρείες, όμιλοι – κολοσσοί και αγορές παρακολουθούν παγωμένοι τις εξελίξεις, χωρίς να μπορούν μέχρι στιγμής να υπολογιστούν οι ζημιές σε παγκόσμιο επίπεδο.

Την χρονική αυτή στιγμή, υπάρχουν ωστόσο ελάχιστες περιπτώσεις όπου το εμπόριο -στην ηλεκτρονική του μορφή – ανθεί.

Ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου , GR.EC.A ξεκίνησε έρευνα για την αξιολόγηση των επιπτώσεων της επιδημίας του κορωνοϊού στο ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα.

Στην έρευνα με διάρκεια 18/03 – 21/03 συμμετείχαν 307 επιχειρήσεις τόσο από τα Ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα όσο και τα μέλη του συνδέσμου.

Από τη μελέτη βγαίνουν τα εξής συμπεράσματα:

  • Οι κλάδοι που φαίνεται να πλήττονται περισσότερο είναι: Είδη μόδας, αθλητικά είδη, κοσμήματα, είδη σπιτιού, λευκές συσκευές
  • Οι κλάδοι που μέχρι στιγμής ευνοούνται: Τρόφιμα/Σούπερ Μάρκετ, Φαρμακεία, Παιχνίδια/Βιβλία.

Παρά την άνθιση συγκεκριμένων τομέων στο ηλεκτρονικό εμπόριο οι αριθμοί είναι αμείλικτοι:

Aπό το σύνολο των επιχειρήσεων που συμμετείχαν,

-το 74% δήλωσε πως είχε λιγότερες παραγγελίες

-το 15% δήλωσε ότι είχε περισσότερες παραγγελίες

-το 42% είχε καθυστερήσεις παράδοσης ή διακοπή προμηθειών
το 31% είχε καθυστερήσεις σε σχέση με τους χρόνους παράδοσης των παραγγελιών / Courier
-το 27% αντιμετώπισε θέματα με την ασφάλεια των εργαζομένων

Σημαντικότερες οικονομικές επιπτώσεις, σύμφωνα με την μελέτη αναμένονται για ολόκληρο το έτος. Ειδικότερα:

-79% Μείωση κερδών λόγω χαμηλότερων πωλήσεων
-77% Μείωση πωλήσεων λόγω χαμηλότερης ζήτησης
34% Μείωση πωλήσεων λόγω έλλειψης αποθεμάτων.

Πατήστε στο παρακάτω link για να δείτε αναλυτικά την έρευνα:

infographics_GRECA_COVID19_web