Η αναθεώρηση του πλαισίου εφαρμογής του χαρτοσήμου αποτελεί μεταμνημονιακή υποχρέωση της Ελλάδος και είναι ένα από τα θέματα που τρέχει η ηγεσία της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων.
Είναι κοινός τόπος ότι το τέλος χαρτοσήμου (1,2% ή 2,4% ή 3,6%) αποτελεί εμπόδιο για τη χρηματοδότηση των ελληνικών εταιρειών ή την αναδιοργάνωσή τους μέσω δανειοδοτήσεων, εκχωρήσεων απαιτήσεων και αναδοχών χρέους.
Στόχος της ΑΑΔΕ είναι να αντικατασταθεί το απαρχαιωμένο πλέον και δύσχρηστο νομοθετικό πλαίσιο, το οποίο προκαλεί τριβές και πληθώρα δικαστικών αντιδικιών με τους φορολογουμένους,
- με ένα σύγχρονο φόρο στις συναλλαγές ο οποίος θα προσδιορίζεται και θα υπολογίζεται εύκολα και θα καταβάλλεται ηλεκτρονικά.
Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων έχει αναζητήσει την ευρωπαϊκή εμπειρία στο ζήτημα αυτό, ώστε η πρότασή της να λαμβάνει υπόψη τις βέλτιστες πρακτικές στα άλλα κράτη της ΕΕ.
Σύμφωνα με πληροφορίες σύντομα ο επικεφαλής της ΑΑΔΕ Γιώργος Πιτσιλής θα είναι σε θέση να υποβάλει μια ολοκληρωμένη πρόταση προς την πολιτική ηγεσία για την αναμόρφωση της νομοθεσίας.
Να σημειωθεί πως εγκύκλιος του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, που εκδόθηκε στις αρχές του έτους, κατόπιν υποβολής σχετικών ερωτημάτων από τις εφορίες ξεκαθαρίζει πως τα τέλη χαρτοσήμου δεν θεωρούνται φόροι παρακρατούμενοι ή επιρριπτόμενοι και όταν δεν αποδίδονται η φορολογική διοίκηση δεν υποβάλει μηνύσεις σε βάρος των συναλλασσομένων, καθώς δεν περιλαμβάνονται στα εγκλήματα φοροδιαφυγής.