Είναι δυνατόν τα μετρητά που κουβαλάει κάποιος στο ταξίδι του να του προκαλούν άγχος και νευρικότητα; Απ’ ότι φαίνεται είναι. Αυτό αποδεικνύει έρευνα της Visa, που στηρίζεται στη μελέτη ‘’ και διεξήχθη σε περισσότερους από 15,000 ταξιδιώτες παγκοσμίως.

Η μελέτη ‘Global Travel Intentions’ (GTI) υπογραμμίζει διαφορετικές πτυχές ενός ταξιδιού και αναφέρει ως βασικό κίνητρο για ένα ταξίδι την ανακούφιση από το άγχος της καθημερινότητας. Η μελέτη αποκάλυψε ότι ορισμένοι παράγοντες ενός ταξιδιού ενδέχεται να προκαλούν άγχος, όπως η μεταφορά και ανταλλαγή μετρητών.

Αξίζει ν’ αναφερθεί ότι οι cashless λύσεις παρέχουν την ελευθερία πληρωμής οπουδήποτε στον κόσμο, ενώ εξασφαλίζουν ανταγωνιστική συναλλαγματική ισοτιμία για πληρωμές σε τοπικό νόμισμα. Παρότι οι πληρωμές σε τοπικό νόμισμα μοιάζουν πιο οικείες, όταν οι αγορές πραγματοποιούνται στο εξωτερικό συνήθως συνοδεύονται από προμήθειες λόγω της μετατροπής.

Ποιες είναι οι τάσεις για το 2018

Η έρευνα στην οποία συμμετείχαν ταξιδιώτες από 27 χώρες αποκάλυψε τάσεις που αναμένονται να συνεχιστούν το 2018:

• Τα ταξίδια γίνονται όλο και πιο σύντομα: Το ποσοστό παγκοσμίως είναι πλέον οχτώ διανυκτερεύσεις, συγκριτικά με δέκα που ήταν το 2013.

• Περισσότερα ταξίδια στο εξωτερικό: Οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο σχεδιάζουν να πραγματοποιήσουν περισσότερα ταξίδια. Τα τελευταία δύο χρόνια ο μέσος όρος ταξιδιών ήταν 2,5. Ο μέσος όρος για τα επόμενα δύο χρόνια αναμένεται να μεταβληθεί σε 2,7 ταξίδια. Οι Αμερικάνοι κατέχουν την πρώτη θέση σε αυτή τη λίστα, με 3,2 ταξίδια κατά μέσο όρο.

● Η τεχνολογία βοηθά τους ταξιδιώτες: To 88% είχαν online πρόσβαση όταν ήταν στο εξωτερικό.

● Πολλαπλοί προορισμοί: Το 11% των ταξιδιών παγκοσμίως γίνονται σε πολλαπλούς προορισμούς.

• Η Ιαπωνία, οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Αυστραλία είναι οι χώρες με τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα: Η Ιαπωνία ξεπέρασε τις Ηνωμένες Πολιτείες ως ο δημοφιλέστερος προορισμός παγκοσμίως. Ωστόσο, οι ταξιδιώτες στην Ασία προτιμούν σε μεγάλο βαθμό την Ιαπωνία σαν προορισμό. Οι Αμερικάνοι από την άλλη δείχνουν ιδιαίτερη προτίμηση στην Ευρώπη, ενώ και το Μεξικό, ο Καναδάς και η Ιαπωνία κατέχουν υψηλή θέση στις προτιμήσεις τους.

• Top spenders: Οι ταξιδιώτες από τη Σαουδική Αραβία είναι εκείνοι που ξοδεύουν τα περισσότερα χρήματα κατά τη διάρκεια των ταξιδιών τους, με τους ταξιδιώτες από την Ιαπωνία, την Αυστραλία, την Αμερική και το Κουβέιτ να συμπληρώνουν την πρώτη πεντάδα.

Απλές πληρωμές στο εξωτερικό

Οι ταξιδιώτες χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο την τεχνολογία για να προγραμματίσουν τα ταξίδια τους και να πλοηγούνται όταν φτάνουν στον προορισμό τους. Το 2017, το 83% των ταξιδιωτών χρησιμοποίησε μέσα τεχνολογίας, ποσοστό που ανέβηκε σε σύγκριση με το 2015 (78%).

Παρά το ότι πολλοί ταξιδιώτες χρησιμοποιούν κάρτες στις διακοπές, οι περισσότεροι (77%) προτιμούν τα μετρητά για τις αγορές τους.

Επιπλέον στοιχεία από την έρευνα:

• Τα μετρητά προκαλούν άγχος: Οι ταξιδιώτες ανέφεραν την απώλεια ή την κλοπή χρημάτων ως ισχυρούς παράγοντες άγχους.

• Big Spenders: Ο μέσος ταξιδιώτης παγκοσμίως ξοδεύει $1.793 ανά ταξίδι, ωστόσο ο μέσος όρος μετρητών που έχουν μαζί τους ανέρχεται στα $778.

• Συναλλαγές: το 72% των ταξιδιωτών παίρνουν συνάλλαγμα πριν το ταξίδι.

• Ένας στους 10 ταξιδιώτες πραγματοποιεί ανάληψη μετρητών από ATM στον προορισμό τους. Η ασφάλεια στα ATM αποτελεί κρίσιμο παράγοντα, αφού σχεδόν ένας στους πέντε ταξιδιώτες τη χαρακτήρισε ως εμπόδιο για τη χρήση του ATM. Ωστόσο, ταξιδιώτες από την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική είναι πιο πιθανό να κάνουν ανάληψη μετρητών κατά τη διάρκεια των διακοπών τους, σε σύγκριση με ταξιδιώτες από άλλους προορισμούς.

• Τα μετρητά που περισσεύουν μετά από ένα ταξίδι: Ένα ποσοστό 87% δηλώνει ότι στο τέλος των ταξιδιών, τους περισσεύουν μετρητά, ενώ μόνο ένα 29% τα μετατρέπει και πάλι σε νόμισμα που χρησιμοποιείται στη χώρα τους. Ο μέσος όρος παγκοσμίως του ποσού που απομένει σε μετρητά μετά τα ταξίδια είναι $123.

 

Επιπλέον στοιχεία από την έρευνα GTI

Ο μέσος ταξιδιώτης παγκοσμίως ξοδεύει $1.793 ανά ταξίδι. Οι ταξιδιώτες αναμένεται  να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα στο μέλλον, με την μεγαλύτερη αύξηση να προέρχεται από την Ασία.

Προβλεπόμενες δαπάνες για την επόμενα ταξίδια αναψυχής σε σύγκριση με το προηγούμενα ταξίδια (Μέσος Όρος σε US$)

Περιοχή Τελευταίο Ταξίδι Επόμενο Ταξίδι Ποσοστιαία Μεταβολή
Διεθνώς $1.793 $2.443 Αύξηση κατά 36%
Αφρική & Μέση Ανατολή $2.666 $2.666 Καμία αύξηση
Ασία – Ειρηνικός $1.677 $2.443 Αύξηση κατά 46%
Ευρώπη $1.174 $1.409 Αύξηση κατά 20%
Βόρεια & Νότια Αμερική $2.248 $2.840 Αύξηση κατά 26%

 

Μεταξύ των καταναλωτών που ξοδεύουν περισσότερα χρήματα παγκοσμίως, οι ταξιδιώτες από την Αυστραλία, την Κίνα, το Κουβέιτ και τις Ηνωμένες Πολιτείες παραμένουν αισιόδοξοι σε ό,τι έχει να κάνει με τις δαπάνες για τα μελλοντικά υπερατλαντικά τους ταξίδια. Οι ερωτηθέντες από τη Σαουδική Αραβία εξακολουθούν να κατέχουν την πρώτη θέση στη λίστα με τους ταξιδιώτες που ξοδεύουν περισσότερα χρήματα, αλλά αναμένεται να ξοδέψουν λιγότερα χρήματα σε επόμενα ταξίδια τους.

Πέντε κορυφαίες διεθνείς αγορές – προβλεπόμενο ποσό δαπανών για το επόμενο ταξίδι (Μέσος Όρος σε US$)

  Σαουδική Αραβία Κίνα Αυστραλία ΗΠΑ Κουβειτ
Επόμενο Ταξίδι $4.800 $4.034 $3.529 $3.500 $3.474

Πέντε κορυφαίες διεθνείς αγορές – ποσό που δαπανήθηκε κατά το πιο πρόσφατο ταξίδι (Μέσος Όρος σε US$)

  Σαουδική Αραβία Κουβειτ Κίνα Αυστραλία UAE
Πρόσφατο Ταξίδι $5.333 $3.143 $2.988 $2.745 $2.722