Με τη χρυσή χορηγία της ΕΚΟ, το ΕΛΙΝΗΟ οργάνωσε το Σαββατοκύριακο 4 – 5 Μαΐου, τον πρώτο αγώνα της σειράς του Κυπέλλου αγώνων ακριβείας της FIA για ηλεκτρικά αυτοκίνητα για το 2019. Ουσιαστικά, με την επιτυχημένη τέλεση του “Hi-Tech EKO Mobility Rally 2019”, εγκαινιάστηκαν οι νέοι Κανονισμοί της FIA για αυτούς τους αγώνες οι οποίοι προβλέπουν στο τέλος της χρονιάς την απονομή δύο παγκόσμιων Κυπέλων, ένα για τους αγώνες τύπου Regularity και ένα για την χαμηλότερη δυνατή κατανάλωση ενέργειας κατά τη διάρκεια αυτών των αγώνων.
Η επιλογή της χώρας μας για την πρεμιέρα αυτή είχε τιμητικό χαρακτήρα για το ΕΛΙΝΗΟ αλλά αποτελούσε και οργανωτική πρόκληση γιατί όχι μόνο ο χρόνος προετοιμασίας ήταν μικρός αλλά και η γεωγραφική μας θέση, σε σχέση με την πολύ χαμηλή διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας, δύσκολα προοιώνιζε μια συμμετοχή ικανοποιητική σε αριθμό αλλά και σε τεχνολογία αιχμής των αυτοκινήτων. Εντούτοις η διεθνώς αναγνωρισμένη υψηλή ποιότητα των διοργανώσεων του ΕΛΙΝΗΟ λειτούργησε θετικά και το μεσημέρι του Σαββάτου ξεκίνησαν από την πλατεία Κοτζιά 13 ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα οποία αντιπροσώπευαν την αιχμή της τεχνολογίας της ηλεκτροκίνησης των οχημάτων και μερικά από αυτά αποτελούσαν και παγκόσμιες πρεμιέρες στο χώρο αυτών των αγώνων όπως π.χ. η Jaguar I-Pace και τα Audi e-tron. Φυσικά όλα τα άλλα γνωστά πλέον ηλεκτρικά αυτοκίνητα έδινα το παρόν με τα BMW i3, το Nissan Leaf, το Tesla model 3, τα Zhidou και τα Volkswagen e-Golf να εκκινούν το ένα μετά το άλλο. Τα Volkswagen μάλιστα τελικά έκλεψαν και την παράσταση.
Οι εκπρόσωποι της FIA ήταν ενθουσιασμένοι για τη συμμετοχή και την τεχνολογική της στάθμη και εξέφραζαν την ικανοποίησή τους για την απόφαση που έλαβε η FIA να επιλέξει την Ελλάδα για την πρώτη εφαρμογή του Θεσμού του E-Regularity Rally Cup – “ERRC” με τη νέα του μορφή.
Ο Αγώνας κύλισε άψογα και οι συμμετέχοντες δεν έπαυαν να εκφράζουν την ικανοποίησή τους για την προσεκτική επιλογή των διαδρομών και την ακρίβεια των μετρήσεων όταν το μεσημέρι της Κυριακής και ενώ τα αυτοκίνητα είχαν συνδεθεί και πάλι με του φορτιστές τους, προκειμένου να ετοιμαστούν για τις 2 τελευταίες διαδρομές ακριβείας από τι 9 συνολικά της όλης διοργάνωσης, απαιτήθηκε για λόγους ασφάλειας και προστασίας των αυτοκινήτων η αποσύνδεση τους από τη φόρτιση και η μεταφορά του σε κλειστό γειτονικό χώρο στάθμευσης. Οι Αγωνοδίκες στη συνέχεια, αφού διαπίστωσαν ότι ο μέχρι εκείνη τη στιγμή τελεσθείς αγώνας είχε υπερβεί το όριο του 75% που προβλέπουν οι κανονισμοί και ότι μερικά από τα συμμετέχοντα αυτοκίνητα δεν είχαν προλάβει να προσλάβουν την αναγκαία ενέργεια για τη τέλεση των δύο αρκετά απαιτητικών τελευταίων διαδρομών ακριβείας αποφάσισαν την κήρυξή του ως ολοκληρωμένου και προχώρησαν στην ανακήρυξη των νικητών.
Ακολούθησε μια πολύ όμορφη βραδιά απονομής των επάθλων στους νικητές σε ατμόσφαιρα ενθουσιασμού και ικανοποίησης τόσο για την άψογη διοργάνωση όσο και για την υπευθυνότητα και την άψογη εφαρμογή των κανονισμών με την οποία αντιμετωπίστηκε το προαναφερθέν περιστατικό το οποίο κατά κανένα τρόπο δεν επηρέασε τελικά την όλη διεξαγωγή, εκτός από το ότι στέρησε από τους αγωνιζόμενους την ευχαρίστηση της πανέμορφης διαδρομής του Αγίου Μερκούριου.
Οι Γενικές Κατατάξεις που ακολουθούν αναφέρουν τα ονόματα των νικητών και τους τύπους των αυτοκινήτων που οδήγησαν.
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι την πρώτη θέση στην κατάταξη του αγώνα ακριβείας όσο και την πρώτη θέση στην κατάταξη ενεργειακής κατανάλωσης, παρά τον ισχυρότατο ανταγωνισμό, κατέλαβε το ίδιο αυτοκίνητο τύπου Volkswagen e-Golf της εδώ αντιπροσωπείας με ένα έμπειρο πλήρωμα από τη Γαλλία.
Επίσης αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι η Χρυσή Χορηγία της ΕΚΟ συνδυασμένη και με την ονομασία της εκδήλωσης ως “Hi-Tech EKO Mobility Rally” καταγράφεται πλέον ως το σχήμα που επέτρεψε αυτήν την τόσο επιτυχημένη αυλαία έναρξης του νέου θεσμού της ηλεκτροκίνησης στο διεθνές αγωνιστικό ημερολόγιο της FIA.