γράφει η “ξενοδόχος”
Με τις αφίξεις από αέρος να κινούνται σταθερά ανοδικά, ακολουθώντας το σερί των προηγούμενων ετών, οι οδικές αφίξεις σημειώνουν από τις αρχές του έτους σημαντική πτώση.
Πιο συγκεκριμένα, με βάση τα στοιχεία που συγκεντρώνει το Ινστιτούτο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων για την περίοδο Ιανουαρίου- Μαρτίου του 2019, καταγράφηκαν 1,2 εκατ. διεθνείς αεροπορικές αφίξεις παρουσιάζοντας αύξηση +7,7%/+88 χιλ. επιβάτες. Ειδικότερα, τον Ιανουάριο καταγράφηκε αύξηση 10,4%, η οποία συνεχίστηκε το Φεβρουάριο με εντονότερο ρυθμό (+17,8%), ενώ το Μάρτιο καταγράφεται για πρώτη φορά μείωση το 2019, οριακή, κατά -0,2%/-1.000 διεθνείς αεροπορικές αφίξεις. Αξίζει να σημειωθεί ότι η αύξηση οφείλεται εξ ολοκλήρου στους προορισμούς city break της Αθήνας, με επιπλέον 110 χιλιάδες επιβάτες και της Θεσσαλονίκης με επιιπλέον 66 χιλ., ενώ οι νησιωτικοί προορισμοί είχαν μείωση -88 χιλ. επιβάτες.
Οσον αφορά τον οδικό τουρισμό, για το πρώτο τρίμηνο του 2019, καταγράφηκαν 1,4 εκατ. οδικές αφίξεις παρουσιάζοντας μείωση -19,6% ή κατά 334 χιλ. αφίξεις λιγότερες.
Η μείωση είναι γενικευμένη από όλες τις όμορες χώρες, με εξαίρεση την Αλβανία: Μείωση κατέγραψαν οι οδικές αφίξεις από τις γειτονικές χώρες: Βουλγαρία (-18,8%), Βόρεια Μακεδονία (-31,9%) και Τουρκία (- 9,1%). Εξαίρεση αποτέλεσε η Αλβανία όπου το πρώτο τρίμηνο του 2019 κατέγραψε αύξηση +5,6%/+20 χιλ. αφίξεις.
Το value for money στα ελληνικά ξενοδοχεία
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχουν τα στοιχεία του Insete Intelligence αναφορικά με τη σχέση ποιότητας- τιμής στα ελληνικά ξενοδοχεία και τη σύγκρισή τους με άλλους ανταγωνιστικούς προορισμούς (Κύπρος, Τουρκία, Ισπανία, Ιταλία, Κροατία, Γαλλία).
- Ετσι, τον Μάρτιο του 2019, η Ελλάδα κατέχει την πρώτη θέση στο γενικό δείκτη ικανοποίησης (GRI) των ξενοδοχείων με 86,8% ενώ στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Κύπρος με 85,5% και στην τρίτη η Κροατία με 85,3%.
Ακολουθούν, η Ισπανία στην τέταρτη θέση με 84,9% και η Ιταλία στην πέμπτη με 84,3%. Η Τουρκία κατέγραψε γενικό δείκτη ικανοποίησης 82,7% ενώ στην τελευταία θέση βρέθηκε η Γαλλία με 79,9%. Την υψηλότερη θέση ικανοποίησης για τη νησιωτική Ελλάδα κατέχουν οι Κυκλάδες (με GRI 90%) και την υψηλότερη θέση ικανοποίησης για την ηπειρωτική Ελλάδα βρίσκεται η Ήπειρος με ποσοστό 91,4%.
Σημειώνεται εδώ ότι ο Γενικός Δείκτης Ικανοποίησης (GRI®) πελατών ξενοδοχείων, υπολογίζεται από την ReviewPro, εταιρεία που ειδικεύεται στην μέτρηση της online φήμης των ξενοδοχείων.
- Ο δείκτης αυτός υπολογίζεται για κάθε ξενοδοχείο, μέσω ανάλυσης των μεταβλητών που συνδέονται με τις αναρτήσεις σχολίων πελατών σε εκατοντάδες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, ιστοσελίδες σχολιασμού ξενοδοχείων και ιστοσελίδες OTAs (online travel agents – διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία).
- Επίσης, λαμβάνει υπόψιν όχι μόνο τις ημερήσιες κριτικές αλλά και τα ιστορικά δεδομένα των τελευταίων 365 ημερών δίνοντας μεγαλύτερη βαρύτητα στις πιο πρόσφατες κριτικές.
Δείκτες άνω του 80% υποδηλώνουν θετική εμπειρία, ενώ ο δείκτης είναι ποιοτικός και μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την αξιολόγηση της εξέλιξης της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών. Για τον υπολογισμό έχουν αναλυθεί τα στοιχεία 1.126 ξενοδοχείων από την Ελλάδα, διαφόρων κατηγοριών και από διαφορετικές περιοχές της χώρας, και 2.504 ξενοδοχείων, επίσης διαφόρων κατηγοριών, από 16 ανταγωνιστικούς προορισμούς στην Γαλλία, την Ιταλία, την Ισπανία, την Κροατία την Κύπρο και την Τουρκία. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε ότι τα στοιχεία που παρουσιάζονται για το 2018 βασίζονται σε 435 χιλ. αξιολογήσεις από πελάτες ελληνικών ξενοδοχείων και σε 1.6 εκατ. αξιολογήσεις από πελάτες ξενοδοχείων στους ανταγωνιστικούς προορισμούς.